חיפוש

הטיסה עוכבה או בוטלה? זה מה שהחוק אומר

כאשר טיסה מתעכבת או מתבטלת ברגע האחרון, הנוסעים זכאים לזכויות מסוימות. לעומת זאת, כאשר מתקבלת הודעה מצידה של חברת התעופה מספיק זמן מראש, החוק קובע שעל הנוסעים להסתדר בכוחות עצמם. החוקים כוללים לעיתים זכאות להחזר כספי או על עוגמת הנפש. קראו את המאמר שלפניכם כדי להחכים בנושא ולהכיר את החוק טוב יותר.

 

פיצוי עקב עיכוב בקבלת המזוודות

עיכוב או ביטול של טיסה יכול להביא לקשיים רבים בעבור הנוסעים. הקשיים הם לא רק הקושי העיקרי של ביטול הטיסה עצמו, אלא גם קשיים רבים נוספים הנלווים לכך. חוק עיכוב טיסה קובע שהאחריות של חברת התעופה היא לדאוג לכלל הצרכים של הנוסעים, וזה כולל אחריות על הכבודה שהופקדה בידיה של חברת התעופה. אם לא קיבלתם גישה לכבודה שלכם בזמן העיכוב, הכבודה איחרה להגיע בעקבות העיכוב, או שאולי לא הספיקו להעביר אותה במסגרת של קונקשן בין טיסות – חשוב שתדרשו פיצויים מחברת התעופה על מקרים מצערים שכאלה.

פיצוי עקב עיכוב בקבלת המזוודות

האם טיסות לואו קוסט הן חריגות ביחס של החוק אליהן?

טיסות לואו קוסט הן טיסות בהן החוזה שבין הצרכן לבין חברת התעופה המספקת את השירותים, הוא שונה בהשוואה לטיסות מסחריות רגילות. לדוגמא, לעיתים בטיסות לואו קוסט אין ארוחות הכלולות בדיל, ועל הנוסע לדאוג לעצמו למזון ושתייה בזמן הטיסה. בנוסף, בחלק מטיסות הלואו קוסט, הנוסע לא זכאי לשלוח מזוודה אל בטן המטוס אלא בתוספת תשלום, בשונה מטיסות רגילות. עם זאת, בכל הקשור לעיכוב או ביטול של טיסה, אין טיסות הלואו קוסט חריגות בחובות שלהן עבור הנוסעים בהתאם לחוק, ואתם זכאים לפיצוי ממש כמו בטיסה רגילה.

 

החשיבות של סיבת העיכוב או הביטול

הסיבה שבגינה הטיסה שלכם התעכבה או בוטלה, היא חשובה במיוחד ומשפיעה על הזכאות שלכם לקבל פיצויים בגין האירוע. אם מדובר על עיכוס או ביטול שחברת התעופה יכלה לשלוט עליו, אזי האחריות מוטלת על החברה ואתם זכאים לפיצויים. לדוגמא, אם התרחש עיכוב בטיסה עקב אי תיאום בין צוותי החברה, מדובר על טעות של החברה בעניין שהיה בשליטתה. אם לעומת זאת היה עיכוב או ביטול בגלל "כוח עליון", כמו לדוגמא מזג אוויר קיצוני או אירועי טרור – מדובר על אירוע שאין ביכולת חברת התעופה לצפות מראש, ועל כן החוק לא מחייב את החברה במתן פיצוי לנוסעים שלה.

 

טיסות דרך צד ג'

גם אם הזמנתם את הטיסה דרך צד ג' ולא ישירות מחברת התעופה, כמו לדוגמא הזמנה דרך סוכנות נסיעות, החוק מאפשר לכם להגיש בקשה לפיצוי.

 

סיכום

עיכוב או ביטול בטיסה הם אירועים לא נוחים בעבור הצרכן, שמקבל הגנה מהם על ידי החוק. אם חברת התעופה נהגה לא כשורה ולא נותנת פיצויים שמגיעים לכם – כדאי לשקול להגיש תביעה.

טיסות דרך צד ג'

באותו נושא