חיפוש

איך לבנות מותג חזק ב 9 שלבים?

מותג חזק עשוי להיות הבסיס של כל עסק, חברה, ארגון או גוף מסחרי בכל מה שקשור להצלחת פעילותו. ככל שהמותג חזק יותר, ונמצא עמוק יותר בתודעה הציבורית או בתודעה של קהל הדעת, כך הסיכויים להצלחת הפעילות גוברים. כך תוכלו לבנות מותג חזק ב-9 שלבים.

 

  • אסטרטגיה למותג

השלב הראשון בכל מה שקשור אל מיתוג עסקי הוא ליצור אסטרטגיה למותג. אסטרטגיה למותג תגדיר את הערכים של המותג, את המטרות שאתם רוצים לממש באמצעות המותג, את הגישה שאתם מעוניינים שתהיה למותג שלכם ואת קהל היעד שאליו יכוון המותג.

אסטרטגיית מותג

  • בחירת שם

לכל מותג יש שם מסוים, שהופך לאחד הדברים המזוהים ביותר עם המותג. כשאתם שומעים על מיתוג בתחום מסוים, אתם תחשבו באופן מידי על השמות של המותגים המובילים שאתם מכירים בתחום, מה שממחיש את עוצמת שם המותג. בחירת השם תעשה לפי ערכי המותג, השוק בו המותג פועל והמטרה של המותג.

 

  • מיתוג מוצרים ושירותים

כשאנו מדברים על מיתוג עסקי, אנו מדברים על מיתוג שמתרחש בגוף שהמטרה שלו היא להעלות את ההכנסות באמצעות מכירה של מוצרים ושירותים שונים. כדי שהמיתוג יהיה אפקטיבי, יש למתג את אותם מוצרים ושירותים גם כן.

 

  • פרסום ברשתות חברתיות

אם בעבר רק מותגים גדולים היו יכולים לפרסם את עצמם בתקשורת המוסדית, כיום הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אדם עם טלפון חכם לפרסם את המותג שלו. פרסום ברשתות החברתיות יכול להוביל לקידום מהיר ויעיל של המותג שלכם.

 

  • עיצוב גרפי

שימו לב – לא רק שם הופך למזוהה עם המותג, אלא גם אמצעים ויזואליים. עיצוב גרפי של לוגו וסמלים שונים שיתקשרו למותג, למוצרים ולשירותים השונים של המותג, יחזק את המותג בתודעה.

עיצוב גרפי

  • קידום אתרים אורגני

כדי להפוך את המותג לחזק, כדאי לקדם אותו בכמה שיותר מקומות ובכמה שיותר דרכים. קידום מותג דרך אתר אינטרנט הוא קידום שנחשב ליעיל גם כן. כדי שגולשים ימצאו את האתר ויושפעו מהמותג, יש לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש באמצעות קידום אתרים אורגני.

 

  • איסוף מידע ושיפור תמידי

גם אם אתם מפרסמים את המותג שלכם בצורה טובה, מקדמים את אתר המותג ובחרתם לוגו ושם מצוינים למותג, זה לא מהווה תחליף לאיכות האמיתית של המוצרים שלכם. אספו כל הזמן מידע ושפרו את המותג שלכם באופן מעשי.

 

  • שימוש בטרנדים לטובתכם

עידן הרשתות החברתיות מביא עימו לא מעט טרנדים, באופן שבועי ולפעמים אף יומיומי. ניצול הטרנדים האלו לטובת המותג שלכם, על ידי שילוב מוצר או שירות מסוים של המותג בטרנד, יכול להעלות את עוצמת המותג בקרב הציבור.

 

  • בקרה

השלב האחרון קשור יותר לשימור חוזקו של המותג. הגעתם ליעדים שהצבתם לעצמכם? וודאו כי אתם כל הזמן בבקרה בכל מה שקשור למיתוג, משום שזניחת המיתוג יכולה להחזיר אתכם לנקודת ההתחלה.

מותג

באותו נושא