חיפוש

איך ללמוד למבחנים בצורה יעילה?

תקופת מבחנים היא תקופה מאתגרת עבור כל סטודנטית. עבור מי שתחומי האחריות שלה רבים, ובנוסף למחויבויות הקשורות ללימודים היא עוסקת גם בטיפול בבית ובמשפחה, בעבודה, בהתנדבות או בשירות לקהילה – האתגר יכול להיות קשה שבעתיים. עם זאת, אין צורך לדאוג –  למידה יעילה למבחנים תוביל אותך להצלחה בלימודים, וגם תשאיר לך די זמן לדברים הנוספים שחשובים עבורך. הנה כמה עצות שיעזרו לך ללמוד למבחנים בצורה יעילה

 

המבחנים באים

כמו תקופות חגים או חופשים, גם המבחנים מגיעים ביחד. מבט אחד על לוח המבחנים יוכיח לך שמדובר בפרק זמן בן שבועיים עד חודש שנקראת תקופת מבחנים. כדי לעמוד בדרישות, זו היא תקופה בה מייחדים זמנים ללימודים מדי יום ושומרים על אצבע על הדופק בקשר לנושאי הבחינה ולזמן שנותר עד יום הבחינה.

אבל איך עושים את זה? האם מספיק לקרוא סיכומי שיעור או פרקים בספר כדי להיות מוכנה למבחן? האם את חייבת לסכם מחדש את החומר? אלה דברים שוודאי כבר למדת על עצמך. אבל איך אפשר להיעזר בסביבה במקום להרגיש לחץ ולחוות הפרעות? אנחנו כאן בשביל לעזור.

 

לא טוב היות האדם לבדו

יש בינינו כאלה שיכולות להתעמק ולהתרכז בחומר לימודים רק כאשר יש איתן מישהי נוספת בחדר, אפילו אם הן אינן לומדות יחד או מדברות. יש כאלה שיעדיפו ללמוד בקבוצת לימוד, כדי לעזור או להיעזר בחברות וכמובן, יש כאלה שזקוקות לחדר שקט לחלוטין כדי להתרכז.

אם את לא בטוחה מה השיטה היעילה ביותר עבורך – אל תחששי לנסות. אין סיבה שתלמדי לבדך אם זו אינה הדרך היעילה ביותר עבורך. בנוסף ללמידה עצמה, כדאי לשמור על קשר עם חברותייך לכיתה, בקבוצה ייעודית או בפורטל אקדמי כדי לא לפספס הערות, הודעות מהמורה וטיפים חשובים מהחברות – אלה יכולים להיות חשובים מאוד להכנה יעילה.

 

לוח זמנים כולל הפסקות

תכנון הוא מילת מפתח בהכנה למבחנים, בעיקר בתקופה הסמוכה למועדי המבחנים עצמם אבל אל תשכחי שאף אחד לא יכול ללמוד בלי הפסקה. זכרי לקבוע זמן מספיק לכל החובות שלא ניתן לדחות, לשמירה על קשר עם המשפחה וגם, וחשוב לא פחות, למנוחה.

זכרי ששינה מספקת מאפשרת לימודים יעילים וקלים יותר ולכן לא כדאי לקבוע לילות לבנים אלא להשלים את הלימודים בשעות הערב ולקחת הפסקה קצרה לפני שנת לילה חשובה. חשיבות נוספת לפעילות המוח קשורה בתזונה – כדאי לבחור בפחמימות מורכבות שיספקו למוח אנרגיה חשובה, בעיקר בזמן למידה למבחנים.

 

הקהילה לטובתך

הילדים, ההכנות לשבת, טלפון מההורים ומחויבויות אחרות לא נעלמות בזמן תקופת המבחנים, אבל כדאי להשתדל ולרתום אותה לטובתך – בקשי עזרה בטיפול בילדים או בהחלפה במשמרת בעבודה כדי לפנות לעצמך פנאי ללמידה. אל תחששי להיענות להצעות לסיוע בבישול או בתחומים אחרים כדי שתוכלי להניח להסחות הדעת ולהתרכז באמת בתהליך הלמידה.

אם הילדים או האחים מפריעים לך בלמידה, גייסי אותם להדגיש כותרות בסיכומים או להקשיב לך מסבירה את החומר, בשבילך זה חלק חשוב בלמידה, בשבילם – משחק.

ללמוד למבחנים

באותו נושא