חיפוש

למה בוררות במוסד הישראלי לבוררות עסקית

בוררות עסקית היא שיטה חוץ מערכתית לפתרון מחלוקות וסכסוכים מבלי להגיע לבית המשפט ולהסתבך בהליך יקר וארוך. אם אתם עומדים בפני הליך בוררות. אתם בטח שואלים את עצמכם, כיצד לבחור את הבורר בהליך? הכנו מדריך קצר על נושא זה ממש.  

 

מדוע כדאי לפנות להליך בוררות?

מחלוקות וסכסוכים עסקיים פורצים לעיתים קרובות בשל סיבות מגוונות. חשוב מאוד לנסות לפתור מחלוקות אלה בהליכים פשוטים ככל האפשר, זאת מכיוון שפנייה לגופים משפטיים שונים עולה כסף רב ולוקחת זמן ארוך. על כן ההמלצה הראשונית היא כמובן לנסות לפתור את הסכסוך באמצעות משא ומתן בין הצדדים ואפשר לעשות זאת גם באמצעות גישור מקצועי.

במידה וצעדים אלה לא מצליחים, השלב הבא הוא הפנייה להליך בוררות. כדאי לפנות להליך זה ולא להגיע לבית המשפט בגלל שבוררות תחסוך לכל הצדדים כסף, טרחה וזמן מרובים.

 

חשיבות זהות הבורר בהליכי בוררות

אחד הדברים החשובים ביותר בהליכים של בוררות הוא הזהות של מי שייקבעו כבוררים. בורר בהליך בוררות צריך להיות בעל ידע רב גם בתחום שבו מתנהלת המחלוקת וגם בתחום המשפטי. לכן חשוב מאוד לבחור בורר שיש לו ידע מקצועי רב וידע משפטי רב במקביל.

פעמים רבות שופטים בדימוס עוסקים בניהול של הליכי בוררות לאחר פרישתם. בוררים אלה הם מבוקשים במיוחד מכיוון שהידע והמומחיות שלהם הופכים אותם למקובלים על כל הצדדים בדרך כלל. זהות הבורר בהליך הבוררות היא זאת שתקבע את התוצאה של ההליך לכל הצדדים המעורבים בו.

 

מדוע כדאי לפנות למוסד שעוסק בבוררות?

פנייה לבורר פרטי היא הליך מורכב שטומן בחובו גם סיכונים מסוגים שונים, זאת משום שאת כל הבדיקות לגבי טיבו של הבורר ייאלצו הצדדים לבצע בעצם. לעומת זאת מוסדות לבוררות שיש להם כבר שם וניסיון של שנים מבטיחים לכם שאת הבורר שתקבלו ותבחרו, כבר בדקו אנשי מקצוע רבים והם מצאו שהוא מתאים לשמש כבורר.

 

מה הן היתרונות של המוסד הישראלי לבוררות?

המוסד הישראלי לבוררות עסקית הוא גוף שעוסק במתן פתרונות לסכסוכים אזרחיים כבר למעלה מארבעה עשורים. צוות המוסד הוא מגוון ומונה בתוכו שופטים רבים, משפטנים ואנשי מקצוע בכירים מתחומים רבים. כמו כן המוסד דואג לשירות אישי ולזמני בוררות קצרים ככל האפשר ללקוחותיו. לבוררות עם המוסד לבוררות עסקית יש גם יתרון נוסף, והוא העלות ההוגנת של ההליך שמובטחת לכל הלקוחות.

 

בוררות במוסד הישראלי לבוררות עסקית – סיכום

כל סכסוך עסקי או מחלוקת עסקית, כדאי לנסות לפתור על ידי משא ומתן בין הצדדים. אפשר להשתמש לשם כך במגשר מקצועי. במידה וניסיון זה לא נושא פירות, כדאי לפנות להליכים של בוררות ולא לבית המשפט לשם פתרון של הסכסוך. למוסד הישראלי לבוררות יש ניסיון של מעל לארבעים שנה בתחום, ועובדים בו מיטב המומחים בנושא בוררות.

בוררות עסקית

באותו נושא