חיפוש

קר בחוץ? חם בפנים – במה תורמות מקלחות חמות?

רבים מאיתנו חושבים על מקלחת חמה כעל סוג של פינוק – כאשר לרוב הפינוק האולטימטיבי הוא באמבטיה, בה טובלים את כל הגוף ונרגעים אחרי יום עמוס בשגרת החיים היום יומית. מעבר לתחושת הרוגע והשלווה, לאמבטיה חמה ישנם גם יתרונות בריאותיים, שיכולים לגרום לכם לרצות לעשות זאת לעיתים קרובות יותר!

 

היתרונות הבריאותיים של מקלחת או אמבטיה חמה

 

שחרור מתחים ולחצים

לא סתם אנו חושבים על אמבטיה חמה כעל דרך מעולה להירגע לאחר יום עמוס בעבודה או בלימודים. המים החמים משרים תחושה של רוגע ומרפים את השרירים, בצורה שעוזרת גם למוח שלנו להירגע ולהתמקד בטמפרטורה הנעימה של המים.

 

הורדת לחץ הדם

בעבר נערכו לא מעט מחקרים בנושא השפעות מים חמים על לחץ הדם, ונמצא כי אמבטיה חמה עשויה להוריד את לחץ הדם ולהשפיע לטובה על אנשים בעלי לחץ דם גבוה.

עם זאת, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני שבוחרים לאמץ את פתרון האמבטיה החמה בצורה שגרתית – שכן הגוף של כל אחד מאיתנו עשוי להגיב אחרת, והרופא שלכם הוא זה שיודע האם מומלץ להפחית את לחץ הדם על ידי טבילה באמבטיה חמה.

 

הקלה בכאבי ראש ותרומה להירדמות מהירה יותר

אם אתם סובלים מכאבי ראש באופן שגרתי, ייתכן שטבילה במים חמים תוכל לסייע לכם. הטמפרטורה של המים גורמת לכלי הדם שלנו להתרחב, וישנו פחות לחץ על כלי הדם שמגיעים לאזור הראש.

נוסף על כך, הרפיית השרירים ושחרור המתחים שהאמבטיה החמה גורמת, יכולה גם לתרום לשינה מהירה וקלה יותר. אם אתם טובלים באמבטיה החמה לקראת שעת השינה שלכם, דעו שהגוף שלכם יהיה מוכן ומזומן לשינה לאחר מכן.

 

כדי לוודא שכל הטוב הזה יוכל לקרות – יש לוודא שדוד המים שלכם תקין

דוד המים הוא זה שאמון על אספקת המים החמים בבית, לאורך כל ימות השנה. במרבית הבתים בישראל מותקן דוד שמש, שמנצל את אנרגיית השמש על מנת להפוך אותה לאנרגיית חום – אך לעיתים קרובות מותקנים בו גם רכיבים חשמליים, שהופכים אותו בעת הצורך לדוד חשמל.

בימי החורף הקרים, כאשר אין שמש שתוכל לחמם את המים – משתמשים ברכיבים החשמליים שבדוד על מנת לעשות זאת. כדי שתוכלו להנות ממקלחות חמות לאורך כל החורף (וגם בשאר ימות השנה כמובן), מומלץ לבדוק שדוד המים תקין.

 

איך ניתן לוודא שהדוד תקין?

כדי לשמור על תקינותו, מומלץ לבצע פעם במספר חודשים ניקוי של אבנית מהדוד – וכך להפחית את הסיכוי לתקלות עתידיות.

למידע נוסף על כל מה שאתם צריכים לדעת על דוד המים שלכם, היכנסו לאתר https://www.myim.co.il/. אם כבר התרחשה תקלה שגורמת לכך שהמים החמים לא מגיעים, תוכלו להזמין דרך האתר טכנאי דודים מוסמך, שיתקן את הבעיה בקלות ובמהירות!

 

מקלחת

באותו נושא