חיפוש

3 דברים שלא ידעתם על הגדרת נכות כללית

נכות כללית נחשבת לאחת ההגדרות המוכרות ביותר בקרב אנשים בעלי מוגבלויות ונכים ברחבי הארץ. ממידע שהגיע אלינו לאחרונה, התברר לנו כי רבים הם האנשים שסבורים שהם יודעים מהי ההגדרה של נכות זו, אך מתברר להם בדיעבד, שמדובר בטעות. כדי לעשות סדר בנושא, יצאנו לבדוק מהם 3 הדברים שלא ידעתם  על ההגדרה השכיחה וכדאי שתכירו מקרוב. הישארו אתנו ותגלו במה טעיתם ובמה לא.

 

הדבר ה – 1 שלא ידעתם על הגדרת נכות כללית: לא כל אדם בעל מוגבלות זכאי לה

הסיבה שגרמה לנו לכתוב את המדריך בעקבות הדבר ה- 1 שסביר להניח שלא ידעתם על ההגדרה של נכות כללית. שמענו על אנשים שיש להם נכות מלידה (למשל, אנשים שנולדו ללא כף יד או כף רגל) שניגשו אל המוסד לביטוח לאומי בכדי להיות זכאים לקבלת קצבת נכות כללית. אותם אנשים גילו כי הם אינם זכאים לקבלת נכות לצמיתות. אם אתם נמנים מבין אנשים אלו, כדאי שתקראו את הדבר ה -2 שלא ידעתם ותגלו למה אתם לא זכאים לקבל אותה.

 

הדבר ה- 2 שלא ידעתם על הגדרת נכות כללית: אתם צריכים דרגת אי כושר עבודה מסוימת כדי לקבל קצבה

כדי שתוכלו להיות מוגדרים כבעלי נכות כללית מטעם המוסד לביטוח לאומי, אתם צריכים שתהיה לכם דרגת אי כושר עבודה מסוימת. אם לא תגיעו למינימום שמופיע בספרי המוסד לביטוח לאומי, אתם פשוט לא תוכלו להיות מוגדרים כבעלי נכות כזו והדבר יוביל לכך שלא תוכלו לקבל את ההטבות הנלוות להגדרה (למשל, קצבה חודשית, הנחות על תשלומי מס הכנסה וכו').

 

הדבר ה- 3 שלא ידעתם על הגדרת נכות כללית: ההגדרה קבועה כבר שנים

ההגדרה של נכות זו קבועה כבר שנים בספרי הביטוח הלאומי ונדמה שהיא לא צפויה להשתנות בקרוב. יכול להיות שהקדשתם זמן רב לקרוא את ההגדרה בכדי לבדוק אם אתם זכאים לקבלת הקצבה. אם כך, כדאי שתדעו שמומחים שעוסקים בתחום זה (עורכי דין, עובדים סוציאליים וכו') ממליצים שלא להסתפק בקריאת ההגדרה בעצמכם, אלא לפנות אל גורמים מוסמכים שילוו אתכם בהליך. יש לא מעט חברות שיכולות ללוות אתכם ולאפשר לכם לממש את הזכויות שמגיעות לכם בסופו של דבר.

 

אל תתמודדו לבד עם תביעת נכות כללית

אם אתם ניצבים בפני הליך לתביעת נכות כללית או שאתם מתכננים לפתוח באחד כזה, כדאי שתסתייעו בגורמים מקצועיים שמכירים את התחום באופן מעמיק. הם יודעים את כל הדברים שצריך לדעת ההגדרה של נכות כללית מ- א' ועד ת'. הסתייעות מטעם הגורמים הללו תאפשר לכם ליהנות מהיתרונות הבאים:

  • ביטחון בכך שאתם בדרך הנכונה
  • הכוונה בכל הנוגע לאיסוף מסמכים ועוד

כעת, כשאתם יודעים את כל הדברים על ההגדרה המבוקשת, נותר לכם רק לפנות למומחים. בהצלחה!

איש משפט

 

באותו נושא