חיפוש

החזרי מס בגין קרוב משפחה סיעודי – האם קיים דבר כזה?

קרבה משפחתית לאדם שהפך להיות סיעודי יכולה לזכות בהחזר מס.

עם זאת ולמרות שעקרונית אפשר להצהיר על כל קרובי המשפחה כאחראיים על הטיפול הסיעודי בבן משפחה, מומלץ לבחור קרוב משפחה אחד בלבד ובכל

מקרה להתייעץ עם מומחים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו

עזרה לקרוב משפחה סיעודי היא משימה מאתגרת, קשה ומתסכלת שמשפיעה על כל בני המשפחה ועל המעגלים הרחוקים יותר. עם זאת, המדינה מכירה בקושי ואחת הדרכים שלה לעזור לקרובי משפחה של אדם סיעודי היא להציע לו החזר מס. מטבע הדברים, החזר מס יכול להגיע לשווי של אלפי שקלים בשנה ואף יותר.

עם זאת, לא תמיד מי שזכאים לסוג כזה של החזרי מס אכן מודעים לכך – למרות שהם מטפלים בקרובי משפחה סיעודיים ועל אף שהחוק חל עליהם בצורה ברורה. אז בנסיבות אלו ואחרות, הדבר החשוב הוא להתייעץ עם מומחים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בשלב הבא, ניתן גם להיכנס אל עובי הקורה כדי להשוות בין הטפסים והמסמכים שנדרשים לצורך קבלת החזר מס מקסימאלי וכמה שיותר מהר.

 

מה הבסיס החוקי להחזרי מס לקרובי משפחה סיעודיים?

הנושא של החזרי מס לקרובי משפחה מבוסס על חוק יחסית ברור. ראשית, את החזר המס בגין קרוב משפחה סיעודי מבקשים כמו כל החזר מס ובאמצעות הגשת טפסים למס הכנסה. ספציפית יותר, מדובר על טופס 127 שאותו מגישים יחד עם חשבונית מהמוסד הסיעודי שבו קרוב המשפחה הסיעודי מטופל – לרבות אישורים רפואיים ובריאותיים אודות מצבו הפיזיולוגי או הנפשי.

שנית, ניתן עקרונית להצהיר על כל קרובי המשפחה כאחראיים על הטיפול הסיעודי בבן משפחה. מנגד, זו פעולה שאינה מומלצת. אם מבקשים החזרי מס עבור מספר קרובי משפחה בגין קרוב משפחה סיעודי אחד – כמו אמא או אבא של כמה אחים ואחיות – עלולים לגרום לבקשה להפוך ללא רלוונטית.

 

כיצד מנצלים את הזכויות ואת החזרי המס?

מצד אחד, קיימים כאמור החזרי מס בגין קרוב משפחה סיעודי. מצד שני, צריך לבחון כל מקרה לגופו ולדעת לא רק איזה טפסים להגיש אלא גם כיצד לנמק את הבקשה. לכן, הפתרון הנכון לניצול כל הזכויות והחזרי המס הוא להתייעץ עם מומחים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

היתרון של התייעצות עם מומחים שונים להחזרי מס הוא שניתן לרכז תחת קורת גג אחת את התהליך המלא. המשמעות היא בין היתר שקרובי המשפחה שממילא מטפלים באדם סיעודי לא צריכים להשקיע בזה עוד זמן או משאבים, אבל הם עדיין מרוויחים את הזכויות השמורות להם בחוק. לאחר מכן, ניתן גם להשתמש בידע של מומחים שמגיעים מהתחום על מנת לעקוב אחר החקיקה הרלוונטית וכדי לעדכן את הבקשות בגין הפסיקה של בתי המשפט או גופי המס.

 

מטבעות

באותו נושא