חיפוש

4 היתרונות הבולטים בהגשת תביעת פיצויים באמצעות עו"ד

תביעות פיצויים על תאונות עבודה, תאונות דרכים, סיעוד או נכות כתוצאה מפגיעה או מחלה יכולות לזכות את התובע בלא מעט כסף כאשר הן נעשות

באמצעות עורך דין מקצועי.

המאמר יפרט 4 יתרונות בולטים להגשת תביעת פיצויים בעזרת עו"ד.

 

1 – ייצוג מהגשת התביעה ועד לקבלת הפיצוי

קבלת פיצויים בגין פגיעה או מחלה הגורמת לאדם לאבד את כושר השתכרותו ופוגעת בתפקודו תביא לתוצאות טובות יותר כאשר מעורב בתהליך עורך דין הבקיא בתחום. עורך הדין מלווה את התובע מהייעוץ הראשוני והגשת התביעה לאורך הוועדה הרפואית וההתנהלות מול חברות הביטוח ועד לקבלת הפיצוי ובמקרים מסוימים גם לצורך ערעור על התביעה. ישנה חשיבות רבה לבחירת עורך דין בהתאם לסוג התביעה. למשל, תביעה בגין תאונת דרכים אותה תובעים מביטוח החובה של הנהג הפוגע צריכה להיעשות בידי עו"ד נזיקין, תביעת נכות לביטוח הלאומי צריכה להיות מיוצגת על ידי עו"ד ביטוח לאומי וכן הלאה.

 

2 – ניסיון עם הצלחות מוכחות

יתרון נוסף הוא הניסיון. למעשה ניתן להגיש תביעת פיצויים לבד אך בידי התובע אין מספיק ניסיון כדי להתמודד עם חברות הביטוח. בין אם מדובר על ביטוח פרטי לאובדן כושר עבודה, ביטוח פנסיוני או הביטוח הלאומי, חברות הביטוח מקשות על התובעים בשל סעיפים שונים המופיעים בפוליסות ולכן דוחים פעמים רבות את התביעה או לא נותנים לתובע את אחוזי הנכות המגיעים לו באמת. כאשר ניגשים לתביעה עם עו"ד מנוסה לא מתמודדים לבד ומגיעים לתוצאות אופטימליות במיוחד כשמדובר בעו"ד שיש לו הצלחות מוכחות בשטח.

 

3 – להכיר מקרוב את ההתנהלות של חברות הביטוח

עו"ד מקצועי מכיר את ההתנהלות של חברות הביטוח ויכול לנהל איתן משא ומתן. כך התובע לא מבזבז זמן יקר ולא מרגיש מותש. עו"ד מוצלח ידאג שהתובע ייבדק על ידי רופאים מקצועיים שיחוו את דעתם ויקבעו לו דרגת נכות על פי ספר החוקים של הביטוח הלאומי, מצב שיהיה קשה לחברות הביטוח הפרטיות לערער עליו, למרות שאינן מחויבות לכך. הידע המשפטי בפסיקות קודמות, הידע האקדמאי והכרת חברות הביטוח מקרוב, תאפשר לתובע לקבל את כל הזכויות המגיעות לו.

 

4 – טיפול בכל תביעות הפיצויים במקום אחד

פנייה למשרד עורכי דין בו יושב צוות מומחה מאפשרת לתבוע נכות מכל גורמי הביטוח. כלומר, לממש את הזכות לתבוע נכות מביטוח לאומי, מהביטוח הפנסיוני ומהביטוח הפרטי. במקרים של תאונות עבודה אף ניתן להגיש תביעה למעסיק על אי כושר עבודה. עו"ד מקצועי יאתר את  הביטוחים הרלוונטיים ויטפל בכל הבירוקרטיה הדרושה להגשת התביעה, ליווי וייצוג הולם והשגת התוצאות הטובות ביותר. חשוב לציין שהפיצוי מקוזז בין חברות הביטוח לביטוח הלאומי ולכן יש לכך השלכות שרק עו"ד מנוסה ידאג שלא יחסר מהפיצוי שבאמת מגיע לתובע.

 

פסיקה משפטית

באותו נושא