חיפוש

הפרד ומשול: 3 יתרונות בגדר גורים

ראשית נציין שגדר לכלבים איננה עונש! לאחר שהבהרנו נקודה חשובה זו, נמשיך ונאמר שגדר לא מתאימה לכל גורי הכלבים משום שלכל גור יש האופי שלו ולא כולם אותו הדבר. גדר היא אמצעי נהדר ללמד ולהקנות הרגלים לכלבלבים הקטנים שלנו. עם זאת, הדרך שבה נרגיל את הגורים שלנו להיות מעבר לגדר, תהיה כרוכה גם כן בלימוד תוך כדי משחק, חיבוק, עידוד ומילה טובה.

חינוך בחיי שיתוף

מי מאתנו אשר לקח לביתו גור כלבים מהמם, יודע שהגור הקטן יכול להיות שובב גדול בעל נטייה להרוס כל דבר שניתן ללעוס, שזה בערך כל דבר בבית… ספות, שולחנות, שטיחים, שמיכות, מזרנים וכמובן נעליים.

כל מעשי הקונדס השובבים נעשים כמובן בזמן שאנחנו לא איתם בבית ולא בכדי, הרי הם מרגישים שהם יכולים לעשות הכול כדי להפיג את השעמום בשעות שאנחנו לא נמצאים. לכן ישנה המלצה לשים גדר לגורים שעדיין לא למדו כיצד לחיות לצדינו בבית המשותף וזקוקים להקניית הרגלים וחינוך.

הפרד ומשול: 3 יתרונות בגדר גורים

איך מרגילים כלב לגדר בבית?

דבר ראשון צריך להבדיל בין  כלבים גורים לכלבים בוגרים כאשר נקודת המוצא היא שהרבה יותר קל לחנך את הכלבים שהם גורים קטנים ולא אחרי שהם סימנו לעצמם טריטוריות בבית. אם כן ישנם שלושה צעדים נכונים ועיקריים להרגיל כלבים לגדר בבית –

  1. כאשר מביאים את הגדר הביתה ממקמים אותה בחדר המרכזי של הבית, בדרך כלל בסלון שבו קורה כל הפעילות המשפחתית וכמו כן, הכלב הוא המצטרף החדש של הבית.
  2. מתחילים "לשחק" עם הכלב בלהיכנס לשטח המגודר ולצאת ממנו כאשר השטח של הכלב מאובזר בשמיכות, צעצועים וחטיפים. עם הזמן, וככל שמתרגלים, מתחילים לסגור את הדלת אחריו לפרק זמן קצר מאוד תוך תשומת לב לתגובתו.
  3. כאשר הכלב הבין שזהו האזור המגודר, האישי שלו, מתחילים להשאיר את הכלב לפרקי זמן בינוניים עד לפרקי זמן ארוכים יותר.

 

 3 היתרונות הבולטים ברכישת גדר לכלבלבים קטנים:

  • גדר מהווה לכלב חדר משלו, אזור נוחות אישי משלו שבו הוא יכול לנוח ולהירגע.
  • גדר מהווה לכלב את ההבנה שבזמן שהבעלים לא נמצא בבית ובגלל שבתקופה מסוימת, קשה מאוד לסמוך עליו שלא ילעס משהו בזמן הזה, הוא יהיה באזור שלו ולא כעונש חלילה!
  • הפרדת טריטוריות – לעיתים ישנם כלבים שמאוד מתלהבים שמגיעים אורחים לבית והוא ממש קופץ ומנתק, מלקק ונובח משמחה אך כמארחים פחות נוח לנו כרגע שהוא יוצא מגדרו מרוב אושר ולכן הוא נכנס לחלק השני שמעבר לגדר עד שהאורחים יגיעו.

 

לסיכום

כלבים, בדומה מאוד לילדים קטנים, חייבים לדעת היכן נמצאים אותן הגבולות שלא חוצים ולכן תמיד חייבים לחנך וללמד אותם כיצד לחיות בחיי שיתוף עם שאר המשפחה. בנוסף לגדרות קיים גם כלוב לכלב שמגיע בגדלים שונים שנותן מענה חינוכי אך גדר בהחלט חלופה נעימה יותר.

היתרונות של הבאת גורים

באותו נושא