חיפוש

האם התקף לב במהלך עבודה יכול להיחשב כתאונת עבודה

התקף לב הוא אירוע מאוד לא נעים שיכול להתרחש בכל רגע ובכל מקום. ישנם אנשים שחווים התקף לב בביתם, ישנם אנשים מחוץ לבית ויש אנשים שחווים את ההתקף לב בזמן העבודה. האם התקף לב בזמן העבודה יכול להיחשב כתאונת עבודה?

 

התקף לב כתאונת עבודה – תביעה מורכבת

בניגוד למקרים קלאסיים של תאונות עבודה, כמו עובד שנפגע בדרך מעבודה או אל העבודה בתאונה גלויה לעין, המצב בעת התקף לב שונה. לעיתים כאשר אדם עובר התקף לב, זה עשוי להיות מגורמי סיכון שונים כמו יתר לחץ דם, גנטיקה משפחתית, עישון ועוד. לכן, כאשר מדובר על התקף לב בזמן העבודה, נוכל לראות תביעות רבות שנדחות מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

תביעה לביטוח לאומי

לרוב הביטוח לאומי דוחה תביעות המוגשות עקב התקף לב כתאונת עבודה. לרוב התביעות נדחות ללא כל הצדקה, מכיוון שהמבוטח לא ידע באותו להצביע על העובדות או נסיבות שיוכלו להסביר את האירוע החריג. במקרה כזה, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה על מנת שהתביעה שלכם לא תדחה ותוכלו להסביר את המקרה שלכם ולהיות מוכרים בביטוח לאומי ולקבל את הקצבה המתאימה.

 

מתי התקף לב יוכר כתאונת עבודה

בכדי שמוסד ביטוח לאומי יכיר בהתקף לב כתאונת עבודה יש להוכיח שני תנאים:

  • אירוע או מאמץ חריג מצד העובד
  • קשר נסיבתי של אירוע חריג שגרם להתקף לב

אירוע או מאמץ חריג מצד העובד – כלומר שהיה אירוע חריג או מאמץ מאוד מיוחד שגרם להתקף לב בזמן העבודה. וכל זאת יש להבדלים בין מקרים של לחץ שמתמשך כבר תקופה, תקופה לחוצה וכדומה. זאת אומרת שיש לאתר את האירוע החריג שאותו ניתן לתחום במקום ובזמן.

קשר נסיבתי של אירוע חריג שגרם להתקף לב – לפי פסיקת בית הדין לעבודה, תוכלו למצוא דוגמאות רבות לאירועים חרגים שעלולים לגרום להתקף לב. כמו למשל ויכוח שהתפתח במקום העבודה והוא יוצא מהכלל, ויכוחים עם נותני שירות, ויכוחים עם קבלים וויכוחים שהם יוצאים מהכלל.

או דברים כמו פיטור העבודה ממקום העבודה, העלבה של העובד במקום עבודתו, או קבלת איומים במסגרת העבודה, מאמץ פיזי חריג או עומס חריג שהיה באותו היום. התקף לב יכול להתרחש גם במהלך תאונת דרכים או עקב תאונת דרכים, והחשיפה לכך תוכר כתאונת עבודה. לרוב, יש השפעה רבה לפרק הזמן שחלף מהתרחשות של אותו אירוע בעבודה ועד קבלת ההתקף לב, לקביעה האם יש קשר סיבתי והכרה באירוע הלב כתאונת עבודה.

 

לסיכום

התקף לב בזמן העבודה יכול להיות מוכר כתאונת עבודה, אך המוסד לביטוח לאומי נוטה לדחות בקשות אלו בדרך כלל מכיוון שהמבוטח אינו מבין את החוק או מצליח להסביר בצורה מלאה על נסיבות התאונה. לכן מומלץ להשכיר את שירותיו של עורך דין ולמנוע דחייה של התביעה.

באותו נושא