חיפוש

כל מה שתצטרכו לדעת לפני פנייה לעורך דין לאחר תאונת דרכים

כל תאונת דרכים רצינית בין שני נהגים או אפילו בין נהג להולך רגל יכולה להוביל אותכם להליך משפטי לצורך בירור האשמה והזכויות של כל אחד מהצדדים. הליכים משפטיים אלו הם הליכים שיכולים להיות מורכבים בהרבה ממה שהם נדמים במבט ראשון, ולכן כאלו שמצריכים עורך דין. עם זאת – שכירת עורך דין איננה תמיד פשוטה. אספנו לכם כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני

 

האם אני צריך עורך דין לתביעת תאונת דרכים?

ראשית – נתייחס לשאלה שמעסיקה רבים – מדוע לא כדאי לי לייצג את עצמי בתהליך המשפטי לאחר תאונת הדרכים? שאלה זו עולה בעיקר בשנים האחרונות בשל הנטייה של חברות הביטוח להפוך את הליך התביעה להליך פשוט מאוד הדורש מספר לחיצות באתר האינטרנט שלהם.

תהליך זה מתאים לחלק מתאונות הדרכים אבל לא לכולן! בתאונות דרכים מורכבות יותר, בהן יש שאלה של אשמה, כימות מדויק של הנזק או שאלה האם הביטוח מכסה את התאונה הזו, מומלץ לשכור עורך דין שייצג אותכם אל מול חברות הביטוח, שאינן תמיד מחזיקות באינטרסים שלכם כמעלה ראשונה.

 

איזה עורך דין כדאי לי לשכור?

בדומה לתחומים רבים בעולם המשפט, מומלץ מאוד לשכור אך ורק עורך דין שמתמחה בתחום בו אתם מעוניינים לשכור אותו לעסוק! אנשים רבים מתבלבלים וחושבים שכל עורכי הדין מתמחים בכל הדברים, ומבקשים מהשכן הפרקליט שלהם לעזור להם להבין את מצבם המשפטי בעקבות תאונת דרכים, כאשר בפועל דיני התעבורה הם מורכבים מאוד, תלויים במידה רבה בפסיקה המתחדשת בתחום, ומהווים תחום התמחות נפרד לחלוטין.

 

מהם פרטי המידע שחשוב לי לברר על עורך הדין שלי?

אנחנו ממליצים לא לשכור עורך דין בפני שווידאתם את הפרטים הבאים:

רמת הוותק של העורך דין בתחום התעבורה:

עורכי דין רבים עוברים בין תחומים. גם עורך דין שמומחה בתעבורה יכול להיות חדש בתחום, ולכן כדאי לוודא שהוא עובד בנושא לפחות חמש שנים, ופגש תיקים מסוגים מגוונים.

 

מחיר שכר הטרחה של עורך הדין:

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים יכול לנוע על טווח רחב מאוד. אנחנו ממליצים לבחור מחיר שמותאם לכיס שלכם, ולברר את כל רכיבי שכר הטרחה בטרם חתימה על הסכם כדי לוודא שאין תשלומים נסתרים נוספים שיופיעו בהמשך. חשוב מאוד לא להתפשר על עורך דין זול במיוחד – בדרך כלל המחיר מסמל גם איכות.

 

רמת ההתאמה של ניסיון העו"ד עם מאפייני התיק:

גם עורכי דין של תעבורה עובדים בתיקים שונים לאורך הקריירה שלהם. כדאי לוודא שעורך הדין עבד כבר בתיק מהסוג שלכם.

 

רמת המיקוד של עורך הדין בתחום:

משרדים רבים מתמחים במספר תחומים ומעבירים את עורכי הדין שלהם ממחלקה למחלקה. דבר זה מייצר עורכי דין עם ידע רחב אבל לא עמוק, כדאי לברר כמה זמן עורך הדין שלכם עבד בנושא ספציפי זה.

 

לסיכום

עורך דין הוא כמו כל בעל מקצוע אחר, ומגיע באיכויות ובהתמחויות שונות, אנחנו ממליצים לוודא שעורך הדין שלכם ייצג אותכם בצורה הכי טובה שאפשר.

עורכת דין

 

באותו נושא