חיפוש

לישון ולבלות בבירת תאילנד

כל מי שמגיע לתאילנד מגיע קודם כל לבנגקוק – עיר הבירה.

זו עיר ענקית עם המון מה לעשות ולראות, ואי אפשר לדבר על הכל.

אבל קחו שתי המלצות טובות – אחת למלון ואחת למקום שאתם חייבים לראות, בטח אם זו הפעם הראשונה שלכם בתאילנד.

יצאנו לדרך.

 

מלון במרכז העניינים

איביס סטיילס בנגקוק קוואסן וינגטאי הוא מלון 3 כוכבים שנמצא ליד אחד הרחובות החשובים והמרכזיים בעיר. הוא מעוצב בסגנון צעיר וססגוני ומציע חדרים נוחים, מסעדה ובית קפה, בריכת שחיה וספא. תוכלו להנות גם מאינטרנט אלחוטי וחניה בחינם.

המלון נמצא במרחק כמה דקות הליכה מקוואסן רואד – מוקד של מסעדות, דוכני אוכל, ברים, מקומות לקבל בהם עיסוי תאילנדי וגם מגוון רחב של חנויות. ארמון מלך תאילנד נמצא במרחק ק"מ וחצי ובמרחק דומה ממקדש ואט פרה קוו. אל גדות נהר צ'או פראיה תצטרכו לצעוד ק"מ אחד. נמל התעופה הבינלאומי סוברנבומי שוכן במרחק של 28 ק"מ וניתן להגיע לשם בנסיעה של שעה במונית. 

במקום מציעים השכרת אופניים כדי להקל על ההתניידות בעיר.

המלון נמצא ליד אחד הרחובות הכי סואנים בעיר, אבל תוכלו למצוא בו גם שקט ורוגע. יש בריכת שחיה חיצונית עם נוף לעיר שמחכה לכם וגם ספא בו תוכלו לקבל עיסוי תאילנדי מקצועי.

 

שירות ופסיליטיז לכולם

החדרים במלון מעוצבים בסגנון צבעוני וצעיר. הם ממוזגים ומצוידים בטלוויזיה בגודל 43 אינץ' עם ערוצים בינלאומיים, כספת, שולחן עבודה, מיני בר, קומקום ומה שצריך כדי להכין קפה או תה. לכל חדר יש גם חדר רחצה פרטי שמאובזר במקלחון ומייבש שיער. אינטרנט אלחוטי זמין עבור כל האורחים – בחינם.

במקום קיימים חדרים משפחתיים. הם מרווחים ויש בהם מיטות קומותיים לילדים. הילדים יוכלו גם להנות ממועדון משחקים לילדים.

האזור מלא בדוכני מזון, שווקים, מסעדות וברים, אבל גם במלון עצמו מחכות לכם כמה אופציות טובות. בסטריטס בייקרי, שהיא מאפיה בסגנון צרפתי, ממתינים לכם כל היום מאפים טריים וגם קפה. בסטריטס קפה מציעים ארוחת בוקר לאורך כל היום וגם אוכל תאילנדי מסורתי – אפשר לאכול על הטרסה הנעימה. בסטריטס בר אנד ביסטרו ישמחו להגיש לכם קוקטייל ומנות מתפריט האוכל המגוון, כשברקע מוזיקה קיצבית שמנגן הדיג'יי.

הקבלה באיביס סטיילס בנגקוק קוואסן וינגטאי זמינה מסביב לשעון ובמקום פועל גם דלפק נסיעות, בו תוכלו לתכנן את החופשה, לקבל המלצות ולהירשם לפעילויות. ניתנים גם שירותי המרת מטבע ואחסון מטען. החניה במקום בחינם.

 

ארץ המקדשים – ואחד שאתם חייבים לראות

מקדש בודהה הזהב הוא אחד המקומות החשובים והמרכזיים ביותר בבנגקוק, הן מבחינה היסטורית והן עבור אנשי הדת, אשר חלקו החיצוני מוזהב וכמצופה משמו – מוצג בו פסל בודהה גדול מימדים עשוי ברובו מזהב טהור.

המקדש אשר נמצא בלב הרובע הסיני של עיר הבירה של תיאלנד מושך אליו מדי יום מבקרים רבים אשר רוצים להתרשם מהפסל המפורסם, לצד אנשי רוח ודת, חובבי היסטוריה וסקרנים. הפסל המתנשא לגובה של שלושה מטרים עשוי כאמור מזהב טהור והוא שוקל למעלה מחמישה טון, כך שהוא אולי לא נחשב לאחד מפסלי בודהה הגדולים ביותר אך הוא בהחלט אחד הכבדים שבהם.

על פי המקורות הפסל מתוארך לתקופת סוקותאי במאה ה-13 לספירה ועבר במהלך חייו גלגולים רבים עד שהגיע אל המקדש בו הוא ניצב כיום, בין היתר כיסויו בטיח על מנת להסתיר אותו מפני שודדים בורמזים.

פעולת ההסוואה של הפסל צלחה, עד כדי כך שהוא נעלם מתחת לראדר ובמשך מאות שנים איש לא ידע על זהותו ושוויו האמיתיים, עד שנת 1955 אז הועבר למתחם המקדש ובמהלך פעולה זו נשבר בחלקו, הטיח נסדק ויציקת הזהב התגלתה במלוא הדרה.

עוד דברים לראות בסביבה

דברים נוספים שתוכלו למצוא במתחם המקדש – מרכז מידע המוקדש להיסטוריה של הקהילה הסינית והסוחרים הסינים בבנגקוק (נמצא בקומה השניה) ומוזיאון המוקדש להיסטוריה של הפסל המוזהב וכיצד התגלגל ברחבי הממלכה עד שהגיע למקדש (נמצא בקומה השלישית).

בקומת במוזיאון תוכלו למצוא חלק מפיסת הטיח שכיסתה את הפסל המוזהב ואם אתם מוצאים את הפסל וההיסטוריה העומדת מאחוריו מרתקים, עוד מעניין לדעת כי התנוחה בה יושב בודהה נקראת "תנוחת לוטוס" – סוג של ישיבה מסורתית שמקורה בהודו העתיקה אך היא שכיחה מאוד גם בבודהיזם.

על מנת למצות את המקום המיוחד מומלץ להקדיש לביקור בו לפחות שעה וחצי ולמקרה ששכחתם אנחנו כאן כדי להזכיר – אומנם מדובר באטרקציה המושכת אליה תיירים רבים אך מדובר במקום קדוש ולכן יש לנהוג בהתאם – הכניסה למקום מותרת ברגליים יחפות בלבד, בלבוש צנוע, התנהגות רגועה ודיבור שליו.

מיטות שיזוף

באותו נושא