חיפוש

מהי הפסקת הריון יזומה – כל המידע

הפסקת הריון יזומה מתייחסת למעשה להפלה מלאכותית, שנערה או אישה בוחרת לבצע במהלך תקופת הריונה. בין אם בעקבות סיבות כאלו או אחרות, זכותה של כל אישה על גופה, ולכן כל אישה אשר מעוניינת להפסיק את הריונה בישראל, רשאית לעמוד בפני וועדה להפסקת הריון. נסביר:

אם בימים עברו נשים לא היו יכולות לעבור הפלות, ואפילו היו צריכות לשאת הריונות שלמים שאינם רצויים, הרי שכיום המציאות היא אחרת לגמרי. כל אישה במדינת ישראל רשאית לבקש להפסיק את הריונה באופן יזום, מה שנקרא גם הפסקת הריון יזומה, או הפלה מלאכותית. אם כך, מה יהיה אופן ביצוע ההפלה ובמה זה תלוי?

 

מה שאת צריכה לדעת על הפסקה של היריון לא רצוי

לא מעט נשים בארץ ובעולם מפסיקות את הריונן בשלבים שונים, לפעמים בעקבות היריון לפני החתונה, לפעמים בעקבות סיבות אחרות ואפילו חמורות. בעוד שחלק מהנשים אשר נכנסות להיריון לפני החתונה מחליטות להתחתן, ואף משוות מחירים בין אולמות אירועים באתרים כמו https://saveadate.co.il , חלק אחר מהנשים בוחרות לבצע הפלה.

אנחנו כמובן לא ניכנס לנושא הזה, מאחר וכל אישה זכאית להחליט את אשר עולה על רוחה. מה שכן נעשה, זה להסביר מהי הפסקת היריון יזומה, שתדעי, למקרה שהחלטת לא להתחתן וגם להפסיק את ההיריון. לידיעתך:

 

עד איזה שבוע אפשר לבצע הפסקות היריון?

כבר עכשיו אנחנו מדגישים כי ייעוץ רפואי הוא תמיד הכרחי, כך שלעולם אל תסתפקי במידע שאת קוראת באינטרנט על הפלות מלאכותיות והפסקות הריון, לא משנה עד כמה המידע מרגיש לך מספק או מדויק. לאחר שהסרנו זאת מהדרך, אפשר לציין כי הפסקות היריון אופן וביצוע ההפלה מתייחסות לשלב בו את נמצאת בהריונך.

למעשה, אם עדיין לא עברת את השבוע התשיעי, בדרך כלל יהיו בפנייך פתרונות שונים ורבים יותר מאשר נשים המעוניינות לבצע הפלה, אך עברו את השבוע התשיעי. במקרים רבים יהיה אפשרי להפסיק את ההיריון באמצעות מתן טיפול כדורי.

 

מהן האופציות מלבד כדורים להפסקת הריון?

בעוד שהתהליך של נטילת כדורי הפסקת היריון ייקח זמן מה (מספר פגישות עם הרופא ומתן הכדורים), הוא יהיה רלוונטי אך ורק עבור נשים אשר נמצאות בשלבים המוקדמים של ההיריון. אם עברת את השבוע התשיעי של הריונך, בדרך כלל ההמלצה תהיה פתרונות שונים ולאו דווקא מתן טיפול כדורי.

בשלבים אלו של ההיריון, במקרים רבים יהיה מומלץ לבצע גרידה. אמנם התהליך של דריגה הוא תהליך פולשני ולא ממש נעים, אבל במקרים מסוימים פתרון זה יהיה הפתרון המומלץ. בכל מקרה, בין אם את מחליטה להפסיק את הריונך או לא, כדאי לוודא שאת מוקפת בסביבה אוהבת, תומכת ומכילה. שיהיה לך המון בהצלחה, הכול קטן עלייך, גם מה שאת עוברת כרגע!

אישה בחודש שלישי

באותו נושא