חיפוש

מה זה קידוח יהלום

העבודה עם בטון, בין אם עבור עיצוב בטון ובין אם פעולות הכרחיות שיש לבצע בבטון, מתבצעת בצורה הטובה ביותר כאשר מעורבים כלי העבודה המתאימים. אחד מיני מספר כלי העבודה לעבודה עם בטון הוא מקדח היהלום. מקדח היהלום עוזר לנו לבצע קידוח יהלום בבטון, ובכך להגיע לתוצאות מדויקות ואסתטיות ביותר.

 

מהו תהליך קידוח יהלום?

אחד מיני רבים הדרכים לעבוד עם בטון, בין אם לצורכי עיצוב ובין אם לא, הוא בעזרת מקדח היהלום. מקדם היהלום, שבעזרתו מבצעים תהליכי קידוח יהלום, הוא מעין גליל רב עוצמה אשר מצופה ביהלומים תעשייתיים. בעת הקידוח, הגליל מסתובב בעוצמה ובכך נוצרות תעלות בבטון. זאת כמובן, בהתאם לעובי המקדח אשר נקבע בהתאם לצורך.

 

מתי נעשה שימוש בקידוח יהלום?

הצורך וכן השימוש בתהליך קידוח יהלום מתעוררים במספר מקרים. ישנם מקרים אשר הצורך בהם מתעורר לעיתים תכופות יותר, ואחרים פחות. בכל מקרה שהוא, העבודה עם מקדח היהלום אינה מורכבת, והופכת את העבודה עם הבטון לקלה הרבה יותר.

  1. תשתיות – קידוח בטון ביהלום משמש לעיתים רבות עבור יצירת תעלות להעברת תשתיות באופן רציף. התעלות אשר נוצרות בבטון מהוות את המקום דרכן עוברות התשתיות ברחבי המבנה, דבר המקל על גורמים רבים אחרים.
  2. עיצוב – רבים המקרים בהם קידוח יהלום מתבצע כחלק מעיצוב הבטון בצורה אסתטית. רבים רואים בתעלות, בחורים ובעיגולים כאלמנט אשר הופך את המראה והעיצוב ליוקרתיים.
  3. צרכים שונים – מקדחי יהלום משמים לצרכים שונים נוספים כגון יצירת תעלות לפתחי אוורור, יצירת תעלות לארובה ועוד.

 

היתרונות של קידוח בטון במקדח יהלום

בדומה לשאר כלי העבודה המופעלים על העיקרון המשלב יהלומים תעשייתיים, גם למקדח היהלום ישנם יתרונות רבים על פני שיטות עבודה אחרות עם בטון.

  • עוצמה – בשל העבודה כי מדובר על יהלומים, מקדח היהלום נחשב לכלי עבודה רב עוצמה אשר יכול לקדוח כל בטון שהוא לרבות בטון מזוין.
  • דיוק – בשל העוצמה הרבה והצורה הייחודית, תהליכי קידוח בטון בעזרת מקדח יהלום מספקים תוצאות בעלות דיוק מירבי, אשר עונה על הצורך בצורה האיכותית ביותר.
  • אסתטיקה – רבים מחשיבים את הצורות העגולות שמייצר מקדח היהלום כאלמנט עיצובי יוקרתי. על כן, ובשל הדיוק הרב, מקדח יהלום תורם לאסתטיקה של מבנים שונים.

 

קידוח יהלום – כך תתכוננו בצורה הטובה ביותר

בדומה לכל תהליך ניסור וקידוח בטון שהוא, גם תהליך ניסור בטון במקדח יהלום דורש הכנות מסוימות, על מנת לייעל את תהליך העבודה ולהפוך אותו לאיכותי ביותר.

  1. מקור חשמל – מאחר שמקדח היהלום פועל על חשמל, יש צורך לדאוג שיהיה בקרבת מקום העבודה מקור חשמל אשר תואם את הצרכים של כלי העבודה. ברוב המקרים, מקור החשמל יידרש להעביר חשמל תלת פאזי, זאת מאחר שמקדח הבטון זקוק לחשמל רב.
  2. מקור מים – בכדי למנוע מהחיכוך הרב שנוצר בין המקדח לבטון לגרום לבעירה, משתמשים אנשי המקצוע בטכניקת קידוח רטוב. טכניקה זו פועלת בעזרת התזת מים על הבטון העומד בפני קידוח, ובכך לא נוצר חום רב מדי. על כן, יש צורך לעיתים במקור מים בקרבת שטח העבודה.

יהלום

באותו נושא