חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

כמו כל זוג צעיר תגיעו גם אתם לרגע שבו תחליטו שהגיע העת לרכוש דירה משלכם. כחלק מהתהליך תדרשו לחשוב על אזור מגורים, רמת הדירה וכמובן איך לא, המשכנתא. שוק הדירות בישראל רותח כבר שנים רבות ומחירי הדירות מרקיעי שחקים, מה שגורם לכך שתדרשו לסכום משכנתא גבוה למעט מצב בו להורים שלכם יש יכולות כלכליות יוצאות דופן והם יסייעו לכם ברכישה. בכל מצב אחר תמצאו את עצמכם מבקשים משכנתא של מיליון שקלים פחות או יותר וזה לא מעט כסף.

 

משכנתא מבנק או מגוף חוץ בנקאי?

בשנים האחרונות הפכה לקיחת משכנתא מגופים חוץ בנקאיים לדבר שבשגרה, אמנם מדובר בהלוואות יקרות יותר אך הן ניתנות בגמישות רבה יותר. מאז הרפורמה בשוק ההון אי שם בסוף שנות ה- 80 קמו מתחרים לבנקים בכל הקשור למתן משכנתאות כנגד שיעבוד נכס. מדובר בחברות ביטוח, בתי השקעות וחברות ומיזמים פרטיים כאלה ואחרים. אז מה כדאי בנק או גוף חוץ בנקאי? התשובה – תלוי למי.

 

משכנתא מבנק

הבנקים מציעים משכנתאות במסלולים שונים, ריבית קבועה, ריבית משתנה, בשקלים, במטבע חוץ ולתקופות זמן שונות קצרות וארוכות. הרביות של הבנקים נמצאות תחת בקרה של בנק ישראל ולכן בדרך כלל הן אינן מאוד יקרות למרות שהיו גם שנים אחרות. בשנים האחרונות ובעיקר מאז פרצה הקורונה לחיינו הפכו הבנקים לחשדנים יותר ומספר המבקשים שנדחים על ידי הבנקים הולך וגדל. לוואקום הזה נכנסים הגופים החוץ בנקאיים עם המשכנתאות שלהם.

 

משכנתא מגוף חוץ בנקאי

נתחיל מזה שנאמר, אם לא סורבתם בבנק אין לכם באמת סיבה לפנות לגוף חוץ בנקאי שגובה רביות הרבה יותר גבוהות בשל הסיכון שהוא לוקח וגם עמלות שונות ויקרות. במידה והבנק דחה אתכם אז האופציה הזאת הופכת רלוונטית עבורכם.

חברות הביטוח אינן מקלות ראש בבדיקת יכולת ההחזר שלכם ואם יש לכם מדד אשראי שלילי יש סיכוי שגם חברות הביטוח יידחו את בקשת ההלוואה שלכם. מי שכנראה יתנו לכם משכנתא גם במצב של בעיה משפטית ודירוג אשראי לא תקין הם מיזמים כמו המיזם החברתי בלנדר ששם לו למטרה לאפשר כמעט לכל אחד לקבל משכנתא. בלנדר הוא לא הגורם המממן ומאחורי המיזם עומדים בתי השקעות ומשקיעים פרטיים שמרוויחים הרבה כסף על ההלוואה שתקבלו.

 

קבלת יעוץ מקצועי לתהליך

אחד הדברים שאני ממליץ עליהם בחום הוא שכירת שירותי יעוץ מיועץ משכנתאות מקצועי. יועצים אלה ייצגו אתכם וילחמו עבורכם מול הבנקים או מול כל גוף כלכלי אחר, כדי שתקבלו את התנאים הטובים ביותר שניתן והמתאימים ביותר לצרכים שלכם וליכולות שלכם. ליועץ משכנתא יש את הידע והנתונים כדי למקסם את התנאים שלכם מול המלווה. הוא עשוי לחסוך לכם הרבה מאוד כסף לאורך זמן mashcantainfo.com

 

הון עצמי

זוג צעיר קונה דירה במחיר ממוצע של 1.5 מיליון שקלים ולכן, אתם חייבים לוודא שיש לכם הון עצמי של מינימום 250 אלף שקלים, אחרת אל תכנסו לתהליך לא יהיה לכם שום סיכוי להשלים אותו כהלכה. גם כך, תדרשו למשכנתא גבוהה שתנוע סביב מיליון השקלים ואף מעט יותר.

 

לכמה שנים כדאי לקחת את המשכנתא?

ככל שפריסת התשלומים יותר ארוכה תהיה הריבית יותר גבוהה והמשכנתא תהיה יותר יקרה. לפיכך, תנסו לקחת משכנתא לתקופה הכי קצרה שאתם יכולים. בהצלחה.

משכנתא לבית חדש

באותו נושא