חיפוש

מה עורך דין פלילי עושה בפועל?

תחום המשפט הפלילי הוא אחד התחומים המוכרים ביותר לכל אדם בישראל, גם אם אין לו כל קשר לתחום המשפטים, וזאת בשל היותו רלוונטי לכל אזרח בישראל.

עורכי דין פליליים בחרו להתמחות בתחום הפלילי של המשפט, ותפקידם העיקרי הוא לייצג חשודים ונאשמים בעבירות פליליות שונות.

מהו תחום המשפט הפלילי וכיצד פועל עורך דין פלילי בתחום זה?

 

קצת על תחום המשפט הפלילי

תחום המשפט הפלילי עוסק בהכוונת ההתנהגות של כל אזרח ואזרח בישראל. זוהי בעצם הדרך של המחוקק להגדיר לנו אילו מעשים ופעולות אסור לנו לעשות, ולהגדיר עונשים לכל מי שיפר אחד או יותר מאיסורים אלו ויפעל בדרך אסורה.

החוק העיקרי הרלוונטי לתחום המשפט הפלילי הוא חוק העונשין, שבו ניתן למצוא את כל העבירות הפליליות הקיימות במדינת ישראל. בין עבירות אלו ניתן למנות עבירות כמו רצח, עבירות אלימות למיניהן, עבירות מין, עבירות סחיטה באיומים, עבירות שוד, עבירות גניבה, עבירות שוחד, עבירות נשק ועוד.

 

מהו תפקידו של עורך דין פלילי בפועל?

עורך דין פלילי הוא מי שאמון על ייצוג נאשמים וחשודים בעבירות פליליות בפני הערכאות המשפטיות, במטרה להגן על זכויותיהם וללוות אותם לכל אורך ההליך הפלילי. עורך הדין הפלילי יפעל על מנת לאתר את כל הראיות וההוכחות התומכות בגרסתו של הנאשם, וזאת על מנת לנסות ולצמצם מחומרת מעשיו ומחומרת העונש שהוא עלול לקבל באם יואשם בביצוע העבירה.

במשפט הפלילי ישנו רף הוכחה גבוה במיוחד על מנת להרשיע אדם בביצוע עבירה, ובית המשפט צריך להשתכנע שהנאשם ביצע את העבירה "מעבר לכל ספק סביר". מכאן ניתן לראות את תפקידו החשוב והמשמעותי של עורך הדין הפלילי, שכן כל עוד הוא יוכל להטיל אפילו ספק קל בטענה שהנאשם הוא זה שביצע את העבירה – הוא יוכל להביא לכך שלא יוגש כתב אישום כנגד הנאשם והוא לא יורשע בביצוע של העבירה!

 

למי ניתן לפנות על מנת לקבל ייעוץ משפטי מקצועי בתחום המשפט הפלילי?

במידה ואתם זקוקים לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי מקיף ולייצוג הולם בפני הערכאות המשפטיות, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://www.plili.org.il וליצור קשר עם עורך דין פלילי מקצועי, אמין ומנוסה בתחומו.

בעת בחירת עורך הדין שייצג אתכם, חשוב מאוד לבחור בעורך דין האיכותי והמקצועי ביותר, אשר יש לו ניסיון מוכח והצלחות רבות במשפטים שבהם הוא ייצג חשודים ונאשמים.

אולי יותר מכל תחום משפטי אחר, המשפט הפלילי הוא תחום שחורץ גורלות של אנשים – החלטת בית המשפט להרשיע או לא להרשיע אדם בביצוע עבירה פלילית תוכל לגזור עליו חיים שלמים בתא מאסר בכלא, או לחלופין להוציא אותו לחופשי ללא "כתם" פלילי. ישנה חשיבות רבה בבחירת עורך הדין הפלילי שילווה אתכם – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר!

 

משקל

באותו נושא