חיפוש

 כל מה שלא ידעתם על אמן החושים

ישנם הבדלים מהותיים בין אמני חושים לקוסמים. בעוד קוסמים משתמשים בחפצים הרי אמני חושים משתמשים בטכניקות מחשבתיות שונות כגון: קריאת מחשבות וטלפתיה. אמני חושים גורמים לנו לערעור הקיבעון המחשבתי ולהבנה שיש משהו מעבר לביצועים הפשוטים המוכרים לנו מהיום-יום. לפניכם: כל המידע הרלוונטי על אמני חושים ודרכי הפעולה שלהם.

 

מנטליסט או אמן חושים?

למעשה אלו שמות נרדפים למקצוע אחד. התודעה הציבורית תופסת את מקצועות המנטליזם כקשורים בקשר הדוק עם עולם המיסטיקה והנסתר. למעשה, אמני חושים הם אנשח מקצוע בתחום אמנות אחיזת העיניים ברמה גבוהה מאוד המצליחים לעשות רושם כביכול הם בעלי כוחות על-טבעיים.

צפיה במופע של מנטליסט מוצלח היא מסעירה, מרגשת ומפתיעה מאוד: ההיגיון הבריא טוען כי לאיש המקצוע אין יכולות שלא כדרך הטבע ואילו העיניים משקפות מציאות בלתי אפשרית. מופע מנטליזם הוא מופע ששום צופה בו לא נשאר אדיש.

 

מנטליזם וסוגסטיה

אמני חושים משתמשים בסוגסטיה המשמשת רכיב משמעותי בתהליכי הינפוזה אך אפקטיבית גם במצבי הכרה מלאה. הסוגסטיה משתמשת בכוח ההשאה או ההצעה על מנת לשכנע את האדם לשנות את תגובתו, התנהגותו ואף את תפיסתו. לסוגסטיה אפקטיביות רבה בתהליכי היפנוט.

רוב האנושות היא סוגסטבילית, כלומר – מושפעת משמעותית מסוגסטיה, ישנם מעטים שאינם סוגסטיביליים כלל, כלומר אינם מושפעים מסוגסטיה. הסוגסטיה משמשת כבסיס לקריאת מחשבות וטלפתיה במופעי מנטליזם של אמני חושים.

 

איך להפוך לאמן חושים?

יש לחקור את הנושא לעומק וללמוד ספרות מקצועית ומדריכי קסמים באינטרנט. בנוסף, ניתן ללמוד מסרטונים או לשמש כשוליית קוסם כמו שהיה נהוג מאז ומקדם. בשלב הבא נדרשת תוכנית אימון אינטנסיבית לתרגול תרגילי חשיבה שונים ויצירת אפקט הפתעה מושלם בקרב הצופים ללא טעות מצד איש המקצוע.

כעת, לאחר תרגול יומיומי ואימון עקבי יש לבנות הופעה שלמה הכוללת פתיח טוב, גוף מופע איכותי, סיום מעורר התפעלות וקטעי מעבר. רצוי לשלב אינטראקציה עם הקהל, הומור ושימוש בציוד מעניין. זכרו, על איש המקצוע לרתק את הקהל למשך זמן ממושך, על מנת להיות גדולים בתחום יש להשקיע במופע מרתק במיוחד. על אמני חושים להשאיר מתח בקהל במשך כל זמן ההופעה על מנת שלא לאבד קשב ועניין.

 

אמן חושים – למידה בלתי פוסקת

מנטליסטים נדרשים להשתלם מדי תקופה על מנת להישאר עם נוכחות יפה על המפה. תחום המנטליזם הוא תחום מתפתח שצובר תאוצה עם הזמן ודורש התעדכנות תמידית בכל הטריקים והטכניקות החדשניות. אימון, אימון ועוד פעם אימון – זו הדרך היחידה לקראת קריירה מזהירה עבור אמן חושים.

 

כך תבחרו אמן חושים מוצלח עבור האירוע שלכם

יש לברר האם אמן החושים חבר באגודת הקוסמים. בנוסף, בררו האם יש לו אינטראקציה טובה עם קהלין מסוגים שונים ובעיקר עם סוג האנשים העתידים להיות באירוע שלכם: ילדים, מבוגרים או עובדי הייטק – חשוב מאוד לבצע התאמה בין איש המקצוע לקהל היעד באירוע.

אמן החושים

באותו נושא