חיפוש

מזגן מרכזי או עילי מה עדיף

עריכת שיפוצים בבית כרוכה בדרך כלל גם בהרכבה של מזגנים חדשים לבית. כיוון שההוצאה בעבור המיזוג בבית מהווה מרכיב חשוב בהוצאה הכללית על תחזוקת הבית, יש חשיבות רבה לבחירת המזגנים שיותקנו בסיכומו של עניין בבית. אם להוסיף לכך את העובדה שהשיפוצים בבית הם בדיוק ההזדמנות המתאימה לעריכת שינויים גם במערכת המיזוג, הרי שהחלטה על עריכת שיפוצים קשורה באופן שלא ניתן להפריד אותו בהחלטה על אופי המזגנים שייבחרו. מה בין מזגן מיני מרכזי לבין מזגנים עיליים? מהן אמות המידה לבחירת המזגן המתאים בבית לאחר השיפוצים? איך לבחור מזגן שעשה את העבודה באופן היעיל והטוב ביותר?

קור

מזגן מיני מרכזי והיתרונות שלו

מזגן מיני מרכזי הוא מזגן המאפשר למזג אזורים שונים בבית בעת ובעונה אחת. כך, כאשר המזגן מופעל הוא ממזג באותה כמות אנרגיה וחשמל גם את המטבח וגם את הסלון למשל. אין צורך להפעיל שני מזגנים נפרדים, ובוודאי שאין צורך להעמיס על מערכת החשמל בבית  יתר על המידה. העמסת מערכת החשמל גורמת להוצאות מיותרות ומגדילה את הסכנה לקריסה מהירה שלה. מנגד, הפעלת מערכת מיני מרכזית למיזוג עשויה להיות חסכונית, בעיקר במצבים שבהם כל בני המשפחה נמצאים בבית וכל אחד מעוניין למזג את האזור המועדף עליו.

החיסרון העיקרי במזגן מרכזי או מיני מרכזי, טמון בעובדה שאם מדובר במיזוג חלל אחד מוגבל ותחום, העלויות הכרוכות בהפעלה של מזגן מהסוג הזה הן גבוהות. מזגן מיני מרכזי הוא חסכוני רק מנקודת המוצא שבה בכל רגע נתון נדרש למזג שני אזורים לפחות ואפילו יותר.

מזגן עילי והיתרונות שלו

אחד היתרונות שאין עליהם עוררין של מזגן עילי, טמון בחסכוניות הרבה שלו. מזגן עילי ניתן לכיוון כך שבחורף הוא יפזר את החום המצטבר המופק על ידי המזגן בצורה יעילה בכל רחבי החדר. בקיץ הוא יפזר את האוויר הקר במידה שווה וביעילות רבה לא פחות, כשהשוני העיקרי טמון בכיוון פתחי המוצא של המזגן. וכל זאת, בעלויות נמוכות יחסית. השילוב בין מנועים חסכוניים וחומרים ידידותיים לסביבה במזגנים, הופך את המזגנים העיליים למועדפים ביותר, אם וכאשר מתעורר הצורך למזג חלל מוגבל וסגור לאורך זמן.

ואולם אם הבית בנוי כך שהחדרים מופרדים בצורה בולטת מחדר המגורים או משאר חלקי הבית, נדרש לעיתים קרובות פתרון לא שגרתי באשר לסוגיה איך לבחור מזגן. על מנת למזג את הסלון והמטבח, כדאי ואפילו צריך להתקין מזגן מרכזי, עם כל הלוגיסטיקה הכרוכה בכך. נקודת המוצא היא שכאשר המטבח פעיל, גם חדר המגורים פעיל ויש בו מי שצופה בטלוויזיה, מכין שיעורים או סתם משחק. באשר לחדרים האחרים, ההמלצה היא להתקין בהם מזגנים עיליים, שהם ניתנים להפעלה באופן פרטני ועבור כל חדר בנפרד. כך ניתן לכסות את כל שטח הבית או הדירה, כאשר בכל רגע נתון אפשר לבחור את הפתרון הנכון ביותר.

איך לזהות בעל מקצוע אמין.

באותו נושא