חיפוש

4 מקרים נפוצים של רשלנות באבחון

ישנם לא מעט מקרים שמוגדרים כ"רשלנות רפואית באבחון". אנו שומעים לא פעם על מקרה נוסף שאירע לקרובים שלנו טעות שאירעה במהלך האבחון או אי אבחון. נפגשנו עם המומחים בתחום כדי לבדוק מהם 4 המקרים הנפוצים ביותר של רשלנות באבחון. כך שאתם אתם סבורים שאירעה לכם רשלנות מסוג זה, כדאי שתקראו את השורות הבאות בעיון.

 

מה זה רשלנות רפואית באבחון?

רגע לפני שניכנס לעובי הקורה, חשוב לציין תחילה מהי בכלל רשלנות רפואית ומהי רשלנות רפואית באבחון. רשלנות רפואית זה מצב שבו גורם רפואי כלשהו (למשל, רופא, אחות וכו') גורמים לנזק כלשהו למטופל בעקבות טיפול לקוי. מצב של רשלנות רפואית באבחון בא לידי ביטוי בהקשר של אבחון שגוי.

כך שאם ניתנה למטופל אבחנה שגויה מתוך רשלנות, הרופא או הגורם המטפל עשוי להיתבע על ידי המטופל בגין רשלנות רפואית באבחון. כעת, לאחר שיישרנו קו, אנחנו יכולים להציג בפניכם את 3 המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית באבחון.

 

מקרה נפוץ ראשון – אבחנה שגויה

ישנם מצבים שבהם גורם רפואי מאבחן באופן שגוי את המחלה או המצב הרפואי שממנו המטופל סובל. במצב שכזה, המטופל עשוי לקבל טיפול עבור מצב רפואי שהוא אינו סובל ממנו כלל, בזמן שהמחלה "האמתית" שלו נוכחת ברקע ועשויה אף להחמיר בעקבות מחסור בטיפול הראוי. היכנסו לאתר ddlaw.co.il אם אתם חושבים או יודעים שנעשתה לכם אבחנה שגויה.

 

מקרה נפוץ שני – אבחנה מאוחרת

במקרה מסוג זה, קורה מצב שבו הרופא מאבחן את המטופל באופן הנכון. אך מדובר באבחנה שמגיעה לאחר זמן רב. אבחון שכזה עלול להביא להחמרה משמעותית במצבו הרפואי של החולה. במקרים מסוימים הדבר עשוי להביא להתפתחות של תסמינים חמורים נוספים שלא באו לידי ביטוי קודם לכן.

 

מקרה נפוץ שלישי – אי זיהוי של סיבוכים רפואיים

בלא מעט מהמקרים, ישנם מצבים שבהם הצוות הרפואי אינו מזהה כי צפויים לבוא לידי ביטוי סיבוכים כלשהם. המצב מתרחש בדרך כלל מצד רופאים שאינם מזהים את הסיבוכים במצבים הבאים:

  • במהלך או לאחר החלמה מניתוח
  • בעקבות התפתחות של מחלה שגורמת לכשלים שונים בגוף ועוד

 

מקרה נפוץ רביעי – אי אבחון של מחלה קשורה אחרת

ישנם לא פעם מצבים שבהם הרופא מאבחן את המחלה שממנה המטופל סובל, אך הוא אינו מצליח לזהות שישנה מחלה קשורה אחרת. מצב שכזה יכול להיות כאשר יש מחלה מסוימת שידוע שהיא מלווה את המחלה הראשונית ויש לה שיעור גבוה בקרב מטופלים שלוקחים במחלה הראשונית.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן 4 המקרים הנפוצים בכל הנוגע לרשלנות רפואית באבחון. ישנם מקרים נוספים נפוצים פחות שלא צוינו כאן, כמו אי אבחון של מחלה נוספת שאינה קשורה. כעת, אתם יודעים מהם המקרים הנפוצים, כך שנותר לכם לפנות אל עורך דין לייעוץ בנושא.

רשלנות באבחון

 

באותו נושא