חיפוש

איך יודעים אם הנזק שנגרם בניתוח הוא תוצאה של רשלנות רפואית?

ניתוח הוא סוג של הליך רפואי, הנחשב לאחד המורכבים שבהם. אנשים נאלצים לעבור סוגים שונים של ניתוחים, בין אם זה על מנת להציל את חייהם, לתקן בעיה רפואית או אפילו לענות על צורך אסתטי. מה קורה כאשר נגרם נזק במהלך הניתוח? ייתכן ונגרם לכם או לקרוביכם נזק במהלך הניתוח כתוצאה מרשלנות רפואית. במאמר הבא נבין כיצד ניתן לדעת זאת.

 

ניתוח – הליך רפואי מורכב

ניתוח הוא פעולה פולשנית, כלומר החודרת לגוף, שמבוצעת באמצעות חיתוך של חלקים שונים. כפי שכבר ציינו, ניתוח נחשב להליך רפואי מורכב. הוא נחשב לאחד כזה כתוצאה ממספר סיבות. ראשית, הפרוצדורה הניתוחית של חיתוך מסובכת ויכולה לפגוע במטופל. כמו כן, יש ניתוחים שלוקחים זמן רב.

יחד עם אלו, גם כמות אנשי הצוות, שנחשבת לגדולה ביחס להליכים רפואיים אחרים והסיכון שמתווסף לכל ההליך, הופכים אותו למורכב. במקרים מסוימים, המטופל יכול להיכנס לניתוח ולצאת ממנו במצב רע יותר. במקרים אלו עולה חשד להתרשלות מצד הצוות הרפואי. ניתן לקרוא עוד על רשלנות רפואית באתר https://www.df-law.co.il.

 

השלכות נזקים במהלך ניתוח

הנזקים שיכולים להגרם למטופל בזמן הניתוח משתנים. מה שמשפיע על הנזקים שיכולים להגרם לו הוא סוג הניתוח אותו הוא עובר. מטופל שעובר ניתוח בכף הרגל למשל, עלול לספוג פגיעה בעצמות, גידים ועצבים, יותר מאשר בכלי דם. בנוסף לסוג הניתוח, שמשפיע על הנזק שיכול להיווצר, חשוב לזכור שהנזק שנגרם מושפע גם מפעולות הצוות הרפואי. למשל, רופא מרדים שהתרשל בהליך ההרדמה יכול להסב נזק חמור ביותר למטופל, מבלי שיהיה קשר לסוג הניתוח אותו המטופל היה אמור לעבור.

 

אי נקיטת זהירות

אחד המקרים הכלליים שניתן לתבוע עליו תביעת רשלנות רפואית היא אי נקיטת זהירות בזמן ניתוח. באופן עקרוני, כל רופא מחויב לנקוט במידות זהירות מסוימות המקובלות בעולם הרפואה כלפי המטופל. למשל, רופא שמאבחן מטופל מחויב לשלול גם חשדות אחרים, ולו רק כאמצעי זהירות.

במהלך ניתוח, רופאים או שאר חברי הצוות הרפואי שאינם מתנהגים בזהירות, יכולים להסב נזק למטופל. בין היתר ניתן למנות טכניקה לא נכונה, ביצוע פעולות מיותרות ואי התחשבות במצבו הגופני של המטופל כאי נקיטת זהירות בניתוח.

 

צוות לא מיומן

במידה ובית החולים הציב צוות שאינו מיומן מספיק כדי לבצע את הניתוח שלכם והדבר גרם לנזק במהלך הניתוח, ניתן לתבוע את בית החולים על רשלנות רפואית. ככל שהניתוח גדול ומורכב יותר, כך מצופה מבית החולים להעמיד צוות מנוסה ומיומן יותר לביצוע הניתוח.

 

אי טיפול בנקבים שנוצרים

מכיוון שניתוח הוא פעולה פולשנית, הכוללת חיתוך חלקים שונים בגוף, עלולים להיווצר נקבים באיברים מסוימים. נקב באיברים כמו מעיים, כבד או כליות, יכולים להעמיד את המטופל במצבים מסוכנים. רופא שלא טיפל באופן מידי בנקב שנוצר במהלך הניתוח מתרשל בתפקידו.

רשלנות רפואית

 

 

באותו נושא