חיפוש

נפגעת בעבודה? כך יש לפעול!

במהלך חיי היום יום, תאונות עבודה שונות עשויות להתרחש והן עשויות לגרום נזקים עבור העובדים המעורבים בתאונה ובממצבים חמורים אף לגרום למותם. עובד שהיה מעורב בתאונת עבודה, עלול להינזק באופן בלתי הפיך, בעקבות ביצוע עבודה במיקום לא בטיחותי, בעקבות שימוש בחומרים העשויים לסכן את בריאותו ועוד.

 

מה מוגדר כתאונת עבודה?

תאונת עבודה הינה הגדרה לתרחיש בו היה מעורב אדם במהלך עבודתו, בדרכו מביתו למקום עבודתו או להיפך, כאשר במהלכו, הוא נפגע וניזוק בגופו או בנפשו.

לאחר מעורבת בתאונת עבודה, רשאי אדם להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו בתאונת העבודה. מלבד זאת, מחובתו של הנפגע לדווח על תאונת העבודה למוסד לביטוח לאומי וזאת באמצעות טופס 250 וכן, לעדכן את המעביד בנוגע לתאונת העבודה. לאחר מסירת הדיווח ע"י העובד, על המעסיק למלא טופס דיווח שלמעשה מאשר את תאונת העבודה שהתרחשה.

 

זכויות העובד עקב תאונת עבודה

עבור כל עובד שנפגע בתאונת עבודה מגיעות זכויות מסוימות שתפקידן לאפשר עבורו קבלת הכנסה, במידה ויכולת השתכרותו נפגעה, עקב תאונת העבודה. ניכר, כי עובדים שהיו מעורבים בתאונות עבודה לא תמיד מודעים לזכויות להן הם זכאים ולכן, כדאי לברר בנוגע לזכויות המגיעות להם לפי חוק או לפנות לעורך דין בתחום, שיוכל לפרט עבורם את הזכויות המגיעות להם.

 

הגשת תביעה ע"י העובד

לאחר שנפגע בתאונת העבודה, רשאי העובד להגיש תביעה לקבלת פיצוי, בעקבות הנזקים שנגרמו עבורו בתאונה. כדי לברר את זכויותיו בנושא ולקבל ייעוץ מקצועי כיצד לפעול, יוכל הוא לפנות לעורך דין תאונות עבודה, שיוכל לבחון את נסיבות התאונה שהתרחשה ולייעץ עבורו מבחינת הגשת התביעה. מלבד הגשת תביעה לביטוח לאומי, לעובד ישנה זכות להגיש תביעה כנגד המעסיק שלו, אך הוא יידרש להוכיח בתביעה, כי תאונת העבודה בה היה מעורב נגרמה בשל התנהלות רשלנית של המעסיק.

באופן כללי, שיעור הפיצויים שיכול עובד לקבל באמצעות הגשת תביעת תאונת עבודה דומים בגובהם לשיעור הפיצויים שניתנים לאנשים שנפגעו כתוצאה מתאונות דרכים. בשני המצבים, הפיצויים הנקבעים לטובת התובעים ניתנים בגין עוגמת נפש וסבל, בגין כאבים, בגין החזר הוצאות טיפולים ותרופות, בגין הפסד ימי עבודה ועוד.

מעבר להגשת תביעה, אם העובד מבוטח בביטוח נפגעי עבודה, ייתכן ויהיה זכאי לקבלת טיפול רפואי  עקב תאונת העבודה בה נפגע. טיפול הרפואי יכול להתבטא בהובלת העובד באמצעות אמבולנס – לבית החולים לקבלת טיפול, מימון של טיפולים ו/או תרופות עבורו, אשפוז ועוד.

 

לסיכום

הגשת תביעה לאחר תאונת עבודה עשויה להתגלות כתהליך מורכב, ומעבר לכך, המעורבים בתאונות עבודה לא תמיד מודעים לזכויות המגיעות להם, בעקבות נזקי התאונה.

על מנת שיוכל עובד למצות את הזכויות המגיעות לו עקב תאונת עבודה, יוכל הוא לפנות לייעוץ של עורך דין בתחום, שילווה אותו הן בהגשת התביעה לקבלת פיצויים בעקבות התאונה והן בקבלת זכויות אחרות, שיוכל העובד לקבל, בגין אובדן השתכרות בשל נזקי התאונה וכיו"ב.

Accident
Accident
באותו נושא