חיפוש

כיצד ניתן להעריך את סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי ובמידה וכתוצאה מהתאונה נגרם לכם נזק, כספי או גופני, הרי שתוכלו לתבוע פיצויים מהביטוח. אך עוד לפני שאתם ממהרים להשקיע אנרגיה ומאמצים בתביעה, כדאי שתדעו כיצד להעריך את סכום הפיצוי 

 

תאונות הדרכים בישראל

תאונות דרכים בישראל הפכו בשנים האחרונות למגיפה של ממש, כשהן מותירות אחריהן נפגעים רבים ולצערנו, גם הרוגים. כדי לעמוד במעט על היקף התופעה, כדאי שנזכיר את הנתונים הסטטיסטיים המצביעים על כך שבתאונות דרכים נהרגו יותר אנשים מאשר בכל מלחמות ישראל גם יחד.

ככלל, תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, העלול להתרחש בשל מגוון סיבות, חלקן נובעות מטעויות או מקרי רשלנות שלנו וחלקן קשורות לתנאי הדרך ומצבו המכני של הרכב. כך או כך, בכל מקרה בו נפגעתם כתוצאה מתאונת דרכים, כדי לבדוק את האפשרות של תביעת פיצויים.

 

תביעה בגין תאונת דרכים

ההגדרה המשפטית של תאונת דרכים מתייחסת לכל פגיעה שנגרמה כתוצאה משימוש ברכב ממונע ובמקרים מסוימים אף בכלים אחרים. בניגוד להגדרה ברורה זו, הרי שתהליך תביעת הפיצויים הוא מורכב ויכול להתנהל מול הנהג הפוגע עצמו, מול חברות הביטוח, מול מקום העבודה ועוד.

לפיכך, כאשר ניגשים לתביעת תאונת דרכים, חשוב להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין מקצועי ומנוסה בתחום – עורכי דין פייפר כהן אשר יעניק לכם ליווי מקיף וייעוץ משפטי, החל משלב הגשת התביעה ועד לקבלת הפיצויים המגיעים לכם.

 

הערכת סכום הפיצוי המגיע לכם

אחת השאלות הנפוצות העומדות לפתחם של עורכי דין המתעסקים בנושא תביעות תאונות דרכים, היא שאלת הערכת סכום הפיצוי המגיע בגין התאונה ולמען האמת, לאור עוגמת הנפש שנגרמה, הזמן והמשאבים שהאדם הנפגע הולך להשקיע בתביעת הפיצויים, מדובר בשאלה לגיטימית בהחלט.

למעשה, לשאלת הערכת סכום הפיצוי המגיע בגין תאונת דרכים אין נוסחה קבועה המגדירה סך פיצויים קבוע עבור פציעה מסוימת, כאשר ההערכה תלויה במספר פרמטרים שונים, ביניהם – גיל הנפגע, השפעות עתידיות, קביעת אחוזי נכות, מהות הבעיה הרפואית ועוד.

 

כיצד ניתן למקסם את הפיצויים המגיעים לכם?

כפי שראינו, לא קיימת נוסחה מוגדרת הקובעת סך פיצויים מסוים עבור נזק ספציפי ויחד עם זאת, ישנן כמה פעולות שיכולות בהחלט למקסם את הסיכויים שלכם להגדיל את הפיצויים המגיעים לכם, דוגמת תיעוד רפואי מפורט, תיעוד התאונה עצמה, פנייה למשטרה לאישור ותיעוד התאונה ועוד.

בנוסף, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתאונות דרכים, אשר מלבד בחינת האירוע והערכת כספי הפיצויים המגיעים לכם, גם מכיר היטב את דרכי ההתנהלות המומלצות והתקדימים המשפטיים הרלוונטיים, שיסייעו לכם לקבל את מלוא הסכום המגיע לכם.

 

לסיכום

תאונת דרכים היא בהחלט אירוע לא נעים, במיוחד אם נגרמו לכם נזקים שונים, בגינם ניתן יהיה לתבוע ולקבל פיצויים. הערכת סכום הפיצוי המגיע לכם בגין התאונה תלוי במספר פרמטרים שונים, דוגמת גיל הנפגע, מצבו הרפואי והשלכות עתידיות, כאשר שירותיו של עו"ד מקצועי יסייעו לכם להעריך במדויק ואף למקסם את סכום הפיצויים המגיע לכם.

תאונת דרכים

באותו נושא