חיפוש

קיצור הליכים משפטיים מול ביטוח לאומי

אנחנו משלמים לביטוח הלאומי במשך כל חיינו הבוגרים בתור אזרחים עובדים. לכן, טבעי הדבר שקיימת ציפייה כי ברגע האמת של פגיעה בגופנו או בנפשנו –  הביטוח הלאומי יהיה נכון לסייע לנו.

עם זאת, כדי לצלוח הליכים משפטיים מול מוסד זה ולקבל פיצויים, יש לא מעט עבודה שצריך לעשות, ולעיתים נדרש גם זמן המתנה רב. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לקצר הליכים משפטיים מול הביטוח הלאומי.

 

מדוע חשוב לקצר הליכים משפטיים מול ביטוח לאומי?

הליכים משפטיים מול ביטוח לאומי יכולים לקחת זמן, והרבה. ההליכים המשפטיים בביטוח הלאומי לוקחים זמן מכמה סיבות. ראשית, כוח העבודה מוגבל. שנית, לא תמיד כוח העבודה שמטפל בתביעות השונות הוא בעל מוטיבציה או איכותי.

כמו כן, הביטוח הלאומי הוא גוף בירוקרטי שעובד בקצב מסוים ותחת נהלים מסוימים. קיצור הליכים משפטיים במהלך תביעות ביטוח לאומי משמעותי מאוד, מכיוון שככל ההליך יהיה קצר יותר, ככה תוכלו לקבל פיצויים כספיים, כמו קצבאות, מהר יותר. בנוסף, קיצור ההליך יבטיח שקט נפשי.

 

כיצד ניתן לקצר הליכים כאלו?

אין נוסחת קסמים או שיטה ידועה שבאמצעותן ניתן לקצר באופן וודאי את ההליכים המשפטיים מול הביטוח הלאומי. עם זאת, נקיטה בפעולות שונות יכולה להעלות את הסבירות שההליך המשפטי שלכם מול ביטוח לאומי לא יתעכב או יימרח.

 

פנייה אל עורך דין

הצעד הראשון שיכול לסייע לכם הוא פנייה אל עורך דין. עורך דין שילווה וייצג אתכם ידע כיצד לפעול מול ביטוח לאומי בצורה נכונה, על מנת שלא תצטרכו להמתין יותר מדי. בנוסף, הוא יעלה את הסיכויים שלכם להצליח בתביעה שלכם נגד ביטוח לאומי.

 

איסוף כל המסמכים הרלוונטיים

ברוב המוחלט של תביעות נגד ביטוח לאומי, יש להגיש מסמכים רלוונטיים. מסמכים אלו עשויים להיות מסמכים רפואיים, מסמכים ממקום העבודה או אפילו מסמכים מהשירות הצבאי. תביעות רבות מתעכבות עקב שליחה חלקית של המסמכים הדרושים, כך שאיסוף כל המסמכים הרלוונטיים ימנע עיכוב.

 

התייצבות במועדים השונים

ישנם מקרים בהם תצטרכו להתייצב במשרדי הביטוח הלאומי, או מול וועדה רפואית. עשו מאמץ להגיע למועד הזימון, שכן אי התייצבות יכולה לעקב במשך שבועות ואף חודשים את התביעה שלכם.

 

עבודה לפי הנהלים

באתר הביטוח הלאומי ניתן לראות באיזה אופן יש להגיש כל תביעה ותביעה. שימו לב שאתם עובדים לפי אותם נהלים שרשומים באתר הביטוח הלאומי, על מנת שלא תצטרכו לבצע השלמות, לשלוח מסמכים חדשים או לבצע פעולות שלא ביצעתם.

 

לא תמיד הכל תלוי בכם

חשוב להבין – זירוז ההליכים המשפטיים לא תמיד תלוי בכם. ישנם מצבים רבים בהם עובדים לפי הספר, אך ההליך עדיין מתעכב. כדאי לא להתייאש במקרים הללו ולהבין שהסבלנות יכולה להשתלם – ייתכן שהזכויות שלכם נמצאות ממש מעבר לפינה.

תביעות ביטוח לאומי

באותו נושא