חיפוש

שלחת למישהו תמונות אינטימיות והוא סוחט אותך? כך תפעלי!

סחיטה מינית על רקע תמונות אינטימיות היא תופעה נפוצה וקשה.  הבושה, הפחד והאשמה הם רגשות העלולים להקשות על ההתמודדות עם המצב. יחד עם זאת, ניתן לפעול בדרכים שונות על מנת להתמודד עם הסחיטה ולהגן על עצמך. כך תפעלי!

 

מה אומר החוק על סחיטה מינית של תמונות אינטימיות?

על פי החוק אין להפיץ או לפרסם סרטונים ותמונות בעלות אופי מיני או אינטימי העלולות להשפיל אותך, במיוחד אם לא נתת הסכמתך לכך וגם אם אותו אדם צילם אותן. הפרסום של תמונות אינטימיות הן עבירה על חוק הגנת הפרטיות. כדי לחדד, גם אם שלחת למישהו תמונות אינטימיות שאת צילמת, הוא אינו רשאי לאיים עלייך או לפרסם אותן.

 

סוגים שונים של סחיטה

  • איומים בהפצת התמונות – הסוחט מאיים להפיץ את התמונות האינטימיות שלך ברשתות חברתיות, באתר פורנו, או לשלוח אותן לחברים, משפחה או מעסיקים.
  • דרישה לכסף – הסוחט דורש ממך כסף בתמורה לכך שלא יפיץ את התמונות.
  • דרישה לטובות הנאה – הסוחט דורש ממך לבצע פעולות מסוימות, כמו קיום יחסי מין, שליחת תמונות נוספות, או ביצוע עבירות.
  • השפלה וניצול – הסוחט משתמש בתמונות כדי להשפיל אותך, לפגוע במוניטין שלך ולנצל אותך רגשית.

 

 

דוגמאות לסחיטה בעקבות שליחת תמונות אינטימיות

  • בחור ובחורה שהיו זוג במשך שנה נפרדו. אך ברשות הבחור תמונות עירום שהבחורה שלחה לו בתקופה בה היו זוג. לאחר שנפרדו החליט הבחור להשתמש בתמונות נגד הבחורה אם לא תסכים לחזור אליו.
  • אישה נשואה מקיימת קשר רומנטי מחוץ לנישואין.המאהב שלה מאיים לחשוף תמונות אינטימיות ואת הקשר ולספר לבעלה אם היא לא תשלם לו כסף.
  • עובדת מקבלת הודעות מהבוס שלה.הבוס מאיים לפטר אותה אם היא לא תשלח לו תמונות אינטימיות. זוהי עבירה על חוק הפרטיות וסחיטה.
  • אדם מאיים להטריד או לפגוע פיזית באדם אחר, אם לא ישלח לו תמונות אינטימיות.

 

 

מה את צריכה לעשות אם את נסחטת?

בראש ובראשונה עלייך לשוחח עם אדם קרוב או איש מקצוע על מנת לקבל תמיכה ולהבין כיצד את עומדת להתמודד עם המצב. שנית, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי שינחה אותך כיצד לפעול. לפנייה לעורך דין הקליקי אלעד שאול ושות'. בשום אופן אין להיכנע לסחיטה. חשוב גם שתשמרי ראיות בכל הנוגע לסחיטה. בין אם מדובר על הודעות וואטסאפ או סמסים ובין אם מדובר על הקלטות. אלו ישמשו אותך בהגשת תלונה במשטרה ובתביעה משפטית נגד הסוחט.

 

סיכום

סחיטה מינית היא עבירה פלילית חמורה, גם אם היא על רקע של שליחת תמונות אינטימיות לגורמים אחרים או פרסומן. ישנן דרכים רבות להתמודד עם הסחיטה ולכן אל תהססי לפנות לעזרה כמו ייעוץ משפטי וכמובן הגישי תלונה במשטרה.

סחיטה

באותו נושא