חיפוש

תאונה בבית – האם ניתן לקבל פיצויים?

הבית הוא המקום הבטוח ביותר בו כולנו מרגישים נוחות ובריאות. יחד עם זאת, גם בבית עלולות להתרחש תאונות מצערות המלוות בפציעות קלות או קשות שיכולות להוביל לתביעות נגד חברות הביטוח הפרטיות או הביטוח הלאומי. המאמר יפרט האם ניתן לקבל פיצויים על תאונות בבית וכיצד.

 

אילו תאונות עלולות להתרחש בבית

  • כוויות חמורות במהלך הבישול
  • החלקה על רצפה רטובה
  • חיתוך אצבעות בעת שימוש בסכין
  • מעידה מחלון או גג גבוהים
  • התחשמלות מקצר חשמלי
  • פגיעה משמן רותח
  • מעידה הגורמת לשברים או נקעים
  • שריפה או שאיפת עשן
  • מחדלים בבניין משותף

כל התאונות הללו ואחרות הן עילה מוצדקת לתביעה בסיוע של עורך דין בקיא בתביעות נזקי גוף.

 

את מי ניתן לתבוע על תאונות בבית?

ישנן מספר אפשרויות לתביעת פיצויים. ראשית, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי על פציעה שאינה תאונת דרכים או תאונת עבודה ולקבל דמי תאונה עבור 90 יום במקרה של אובדן כושר עבודה על סך של 75% מהשכר הממוצע. אם מדובר בעקרת בית שאינה מקבלת שכר ניתן לקבל פיצוי של כ-73 ₪ ליום ועד 1,094 ₪ ליום.

במידה ומדובר על תאונה שהתרחשה כתוצאה ממחדל בבניין המשותף בשטחים המשותפים כמו גרם המדרגות, המעלית, הגג וכד', ניתן להגיש תביעה נגד נציגות הבניין המשותף ולהוכיח שהרשלנות הייתה כתוצאה ממחדל של הבניין והיא זו שגרמה לנזקים. מדובר על מקרים כמו אי טיפול במדרגות שבורות, מעקות שבורים או רופפים, בורות בכניסה לבניין, חנייה או ריצוף חלקלק וכד'.

 

תביעה של הביטוח הפרטי

על מנת לקבל פיצוי מחברות הביטוח הפרטיות צריך לבדוק אם יש לנפגע ביטוח תאונות אישיות, ביטוח אובדן כושר עבודה או ביטוח סיעודי. זו גם יכולה להיות פוליסת ביטוח שמקום העבודה רכש עבורו ולכן יש לדעת באילו ביטוחים הוא מחזיק. שנית, את התביעה לביטוח הפרטי יש להגיש עד 3 שנים מאחר ולאחריהן חלה תקופת התיישנות.

 

מה עושים אם נפגעים בבית?

כדי להגיש תביעה לפיצוי לאחד או כמה מהגופים צריך לתעד את האירוע והפציעה. מרגע שהתרחשה הפציעה יש לגשת למוסד רפואי ולקבל סיוע. התיעוד הראשוני של האירוע על ידי המוסד הרפואי הוא קריטי לקבלת הפיצוי. יש לשמור על כל המסמכים הרפואיים, ההפניות וההמלצות לטיפולים. במקביל הנפגע או אדם המקורב לו יצטרך לתעד את יום ושעת המקרה, המיקום והאירוע בצירוף עדויות של אנשים שנכחו בפציעה ובצילום של הפציעה והמקום.

למשל, צילום זכוכיות שבורות, מעקה רופף, מרצפות משוחררות, סימני דם, החלקה וכד'. יש לתאר את הנזקים הגופניים ולתעד אותם מזוויות שונות ביום האירוע וגם לאחר מספר ימים או שעות. למשל, שטפי דם או המטומות לא רואים מיד, כמו שכאבי גב וצוואר הם תופעות שמגיעות לאחר מספר ימים.

תאונה בבית

באותו נושא