חיפוש

איך להוריד כתם שמן מספה – שיטות פלא שעובדות

אין הרבה דברים יותר מעצבנים מאשר שמן שמטפטף בבית ומשאיר את כתמיו על הספה, על השטיח או המזרן.

אם זה מה שקרה לכם, ריכזנו כאן שיטות להסרת כתמי שמן מספות.

הנה כל מה שצריך לדעת רגע לפני שקוראים לאנשי הניקיון המקצועיים.

כשהשמן מטפטף בבית, הוא בדרך כלל יטפטף לפי חוקי מרפי ולא ינחת על הרצפה. הוא ינחת דווקא במקומות שבהם הכי קשה להסיר אותו. אם קרה לכם שהספה הוכתמה משמן, אתם ודאי יודעים עד כמה זה עשוי להיות מורכב להסיר את הכתם. אם כך, קודם כל אנחנו רוצים לדבר על הפעולה הראשונית שיש לבצע כאשר זה קורה. אם תמהרו לפעול בצורה הנכונה, יהיה לכם יותר קל בהמשך להסיר את כתם השמן הזה. בואו נתחיל עם הפעולה המיידית הראשונה – ספיגת השמן עד כמה שניתן. הנה כל מה שצריך לדעת על ניקוי ספות מכתמי שמן:

 

פעולה ראשונית וכירורגית של ספיגת השמן

אם טפטף אצלכם שמן על הספה, אתם צריכים קודם כל לפעול במהירות ולבצע את הפעולה הראשונית של ספיגת השמן. אפשרי לספוג שמן בעזרת קמח, טלק תינוקות או אבקת סודה לשתייה. החומרים האלו הם בעלי כושר ספיגה מעולה. אתם נדרשים לפזר בנדיבות את החומר מעל כתם השמן, שם הוא ישכב במשך כ-506 שעות תמימות.

לאחר שעוברת כ-5-6 שעות, קחו את שואב האבק הביתי שלכם ותפעילו אותו בעוצמה עדינה על גבי הספה והחומר הסופג. השואב ישאב את החומר ויחד אתו גם חלק מהשמן שנספג בו. כעת, כל מה שנותר לכם לעשות זה לגשת לניקוי כתם השמן עצמו. מאחר שבוודאות לא כל השמן ייספג בחומר, יהיה חשוב לפעול כעת בצורה נכונה.

 

מה עושים לאחר ספיגת כתם השמן?

לאחר ספיגת כתם השמן, אתם יכולים לנסות להשתמש בחומרים אלכוהוליים להסרת כתם השמן. קחו מספר מגבות נייר ספוגות באלכוהול, הניחו אותן על כתם השמן והמתינו מספר דקות. כעת נגבו תוך כדי שאתם לוחצים חזק את ידכם כנגד כתם השמן. לא בהגזמה, אבל אפשר להפעיל כוח. חשוב לציין, תשתמשו בכפפות במהלך הפעולה הזאת. כך גם רלוונטי לגבי ניקוי שטיחים בעזרת אלכוהול.

אם  שיטות הניקוי בעזרת אלכוהול לא עבדו לכם, אתם יכולים לנסות להשתמש בחומץ ולימון, יחד עם אבקת כביסה ומים. השילוב הזה הוא שילוב לוחמני במיוחד שיאפשר לכם להיפטר מכתמי השמן על השטיח או על הספה. תערבבו היטב את החומרים הנ"ל, תייצרו מרקם של משחת שיניים וצאו לעבודה – להילחם בהכתמה. ואם גם זה לא עזר, יהיה כדאי לקרוא לאנשי ניקיון מקצועיים. אלו יגיעו אליכם עם מכונות ניקוי שתפקידן היחיד הוא הסרת כתמים עיקשים כאלו.

 

סלון

באותו נושא